22 december 2009

Dagens Brunnslock

Brunnslocken.
Ni minns va?



Nu har det hänt saker ...
Enligt välundergrävda brunnsborrare ...
Brunnslocken är inga brunnslock!!
Vilket jag faktiskt anade långt innan han Epstein ...
"Mysteriet är löst.
De fem brunnslocken är inga brunnslock. Det är fem skulpturinstallationer om fem gjutjärnsplattor av skulptören Bo Andersson (http://www.kgba.se/) från 1997 som ska påminna oss om slaget vid Brunkeberg 1471. Detta finns det också en liten informationstavla om som sitter på Riksbankens fasad.

Hälsningar
Lasse"

Fem stycken!!???
Ni tänker som jag!
Jävla snö :)

Nåväl den lär smälta.
Och då får jag ta upp jakten på det femte ...
Dessutom ...
.. då kan jag också följa kartan??
Kartan??


Jajemänskan!
Fick en liten bok av han Lomografen.
Om de andra brunnslocken.
De som var brunnslock på riktigt.
Trots att de var konstverk!!
Kartan och denna sidan är från den boken ...
Tyvärr påstår han Klas Öster att inga lock ligger kvar.
Men skam den som ger sig.
Skam ...

Sa jag förklaring.
Allt verkar få sin förklaring.
Det enda som jag inte fattar.
En sak som jag inte fattar och inte hittar någon förklaring till.
Hur kan man lägga ner Assar??
Att man lägger ner brunnslock det fattar jag ...
Att man lägger ner Saab det fattar jag ...
Men att man kan lägga ner Assar det fattar jag tamefan inte ...!!

***

5 kommentarer:

  1. Mycket intressanta grejor hos dig idag Hade jag inte en aaaning om detta, Tack!

    SvaraRadera
  2. Jag igen resandes av livsfarligt vapen i stora staden ser jag nu med, Hard hat´s on!

    SvaraRadera
  3. Så du anlitade en privat-Sjörlock, bravo! Då vet vi.

    SvaraRadera
  4. Så bra, då VET vi! Bingo till dig när du hittar det femte. Skulle inte tro att "de tio" ligger kvar. Nån har snott dom. Skulle JAG göra.
    Aldrig hört LOMOGRAF, gugglade och insåg att jag själv varit en ivrig lomograf med min Diana! Femton riksdaler kostade hon. Klick på dig Gåååååzephsohn! .-)

    SvaraRadera
  5. fili:
    Idag???

    fili:
    ???

    pef:
    Nu vet vi ...

    bb:
    Det femte hittar jag så fort snön är borta!
    Enligt lomografen som jobbar på Stockholm vatten är alla bortplockade, men han visste var lagret med de bortplockade ... och att han trodde att man skulle kunna om man ville och det vill man ju :))
    Dags att byta ut parketten kanske!!!
    Klickpå dig själv du BBD

    SvaraRadera