28 december 2009

Dagens Sunne

Snart är jag med i den lilla unika skaran.
Skaran av kända män som varit i Sunne!!
Buzz var väl först.
Men sen kommer nog undertecknad :)
Nja .. kanske inte förresten.
Han Lundkvist är ju med också.
Och han är väl tyvärr 'ett gäng' kändare.
I alla fall i Sunne ...
Vad har vi då att göra i Sunne?
I Sunne by the Sea ...
Galleri Björken.
Jag säger bara Galleri Björken.
Hört talas om?
Inte?
Inte jag heller om sanningen ska fram.
Galleri Björken är inte bara okänt för oss.
Det är tamefan stört omöjligt att hitta.
Det ligger i Sunnes nybyggda bibliotek.
Det ska ligga i Sunnes nybyggda bibliotek!!
Som för övrigt trots sin låghet är ritat av han Wingården.
Gert "Höghuset" Wingården
Men nu tillbaka till omöjligheten att hitta det.
Galleri Björken finns men finns ändå inte.
Jag har nu surfat och tuffat runt på bibliotekets hemsida.
Jag har gågglat fram och tillbaka.
Men inte ett spår.
Det ska finnas där.
För han Lindroth har sett det.
Han påstår det i alla fall.
Vilket är tur.
Inte att han påstår det utan att han sett det ...
För det är ju han som ska ställa ut.
Vi andra är bara med som hängare ...
Vi andra är bara med för Sunnes skull.
Sagolika Sunne.
För att hamna på listan ...
Listan över "Kända män som varit i Sunne" :)

Se upp för dörrarna, dörrarna stängs ...
Nästa Galleri Björken ...

Sa jag vem vet?
Vem vet om jag hittar en från Sunne!!
En som jag kan behålla själv ...







***

8 kommentarer:

  1. Mjölkpallar! Underbart. Var med i en förening för mjölkpallarnas bevarande för några år sedan - var den en av dina insatser för det viktiga i livet?

    SvaraRadera
  2. Vem är Buzz. Nån från Piratpartiet?

    Mjölkpallar är också bloggade nu. Red, din skrivmaskin fungerar bra.
    Perceptionen är aktiv nu som alltid vilket gör att dagarna känns längre. Fast sånt vet ju inte Al Gore och Obama eftersom de bara har ett dåligt betyg från basebollskolan eller vad fan det heter. Men nobla är dom i denna ruskiga värld och maktens "svenskar" bär upp ynkryggarna och som sen skämmer ut oss inför en oförstående värld.

    En undebar dos vaccin till är under leverans och betalas med skattesedeln. Vad spelar det för roll när de ändå bestämmer över vårt liv från vaggan till galgen.

    Bra att gåsen får ha sitt egna skithus!

    edit=0 edit=1 edit=0 0=0

    SvaraRadera
  3. Jag MÅSTE in och fingra här, trots att du har förSunne bort ett tag...
    Du, mjölkpallar är fint. Särskilt dina! Ser ut som små bandyläktare...

    SvaraRadera
  4. red:
    Tyvärr har jag inte gått med i den föreningen.
    Hur blir man med???

    kf:
    Buzz Aldrin??
    Mångångare numero 2!!
    Gäss får alltid ha egna skithus!

    bb:
    Mjölkpallar, bandyläktare kunde inte sagt det bättre själv.
    Tack!!!!

    SvaraRadera
  5. Kolla
    http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/de-samlas-kring-mjolkpallen(618177).gm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blt-nyheter+%28BLT+Nyheter%29&utm_content=Google+International

    SvaraRadera
  6. red:
    Härligt!
    Nu kan jag vara lugn, nu vet jag att även mjölkpallarna har ett liv efter detta!!
    Hittade tyvärr ingen i Sunne, dels var mest där när det var mörkt och sen var det snö i mass!!

    SvaraRadera
  7. Kunde dom bajsa där uppe eller där nere om det var tryckfrihet?

    SvaraRadera
  8. kf:
    Kändes som alla funktioner var igång!!!

    SvaraRadera