19 februari 2010

Dagens Plock

Schweiz lyckades spela 2-2 mot Kanada.
Visserligen vann Kanada straffavgörandet, men ...
.. jag säger bara Jonas Hiller ...
Vilken målvakt.
Vilken match han gör.
Vilken plock han gör ...
Helt ofattbart.
Om nu Liv väljer KHL.
Då köper vi över Jonas Hiller :)

Sen var det ju en del vackra mål också.
Men tyvärr.
Jag är fortfarande lite skeptisk till små hockeyrinkar.
Jag tycker att finesserna liksom försvinner.
Blir mest åka av ...
Inte det sämsta.
Men det finns ju redan Short track!!!

Sen är det ju bara att lyfta på bandykepsen för Anja Pärsson.
Blåslagen och med en lårkaka på vaden (!) kör hon kombinationen.
Hon inte bara kör den.
Hon tar bronsmedaljen.
Hennes sjätte OS-medalj på nio starter!!

70 utställare på Supermarket 2010.
En aning för många för att hinna och hänga med.
En aning för mycket folk för att se nåt :)
Men av de jag såg ...
.. precis som förra året ...
.. de finländska och isländska gallerierna var ett strå vassare ...
Förutom då Nationalgalleriet :)


Tyvärr inga mingelbilder.
Kameran var med, men inte batteriet :)
Snacka om miss ...

Men Hägglund var där ...


Sa jag hockey?
Just nu är det Ovechkin för hela pucken.
Om och när vi möter Ryssland.
Sätt Murray på honom .. tidigt och direkt!!
Då tar vi ryssarna också ...

***

7 kommentarer:

  1. Men BATTERIET!!! Jag vill ju SE! Du får göra ett nytt försök.
    Invigningar är mest trängas och inte kunna titta ordentligt. Mer sorla och svettas. På´t igen!

    SvaraRadera
  2. ...Adamsson? INTE där???

    SvaraRadera
  3. Batteriet?
    Kan väl inte ta bild på batteriet??

    Och tyvärr det blir bara en invigning!
    Men jag återvänder om söndag eftermiddag och då kanske!!

    Adamsson var där, men du kanske minns .. batteriet!!

    SvaraRadera
  4. Om du är snabb som 17 hinner du fota batteriet, testa :-)

    Och på söndag är batteriet där det ska vara. Kanske, kanske Adamsson också...

    SvaraRadera
  5. Blir en sväng till kulturhuset imörrn Jag har laddat batteriet:)

    Hiller - ANAHEIM MIGHTY DUCKS
    Näe, Jonas är inte oplockad.

    SvaraRadera
  6. Bra med laddade batterier och om dom sitter i kameran så :)

    Hiller var helt otrolig.
    Oplockad är alltid bäst, sa gåsen!!

    SvaraRadera