14 februari 2010

Dagens Nystan

Egentligen ville jag haft rubriken "Dagens Sura".
Men har man en serie så har man.
Då kan man inte bara byta så där hipp som happ!!
Har man en Åkervaktare som huvudfigur så har man ...
.. och då byter man inte hur som helst!!
Och har man dessutom Scarlett med.
Då kan man ju absolut inte byta rubrik!!


Men visst känns den tunga och snöpliga ännu surare idag.
Igår fick Haparanda stryk mot Kungälv.
Och hade vi ...
Ja ni fattar va??

Sa jag tung?
Det verkar bli ett tungt OS ...
Först katastrofstarten i skidskytte!!
Jag säger det inte men jag tänker.
Jag tänker doping!!

Sen läser man att Kalla har tränat på fel bana.
Kallas chock!!
Ett helt år har hon tränat för fel banprofil.
Huvva, huvva, hur ska detta sluta???
Frågan är vem ska avgå?
Den svenske coachen eller banprofilen??
- Vi blev tagna på sängen, säger coachen!!
Är det någon som har ett tips till coachen??

Sa jag slutspelat?
Om vi missar slutspelet!
Vilket är ett troligt scenario.
Då är det slutspelat för den här säsongen.
Det blir Vänersborg och Kungälv som får kvala sig kvar.
Tack för bandykaffet!

Återkommer!!

7 kommentarer:

  1. Jag VRÅLAR och basunerar ut: DOPING. Jag skriker mig hes. Det här är inget HEMOHES-reportage utan bara ett kallt konstaterande; dom epo gång igen.
    Kalla som varit så het....ajaj.

    SvaraRadera
  2. Tungt, förstår det. Men KALLA? På fel BANA? Vem är dummast i huvet?

    På tal om bandybollar...jag har fått bandybollsjukan. Ser bollar överallt! Folk fattar inte varför jag fnissar hela tiden, och det är DITT fel!

    SvaraRadera
  3. tommy:
    Du vrålar, du tänker, du skriker, u gör det som jag tänker ...
    Men som ansvarig utgivare vill man ju inte :))
    J*vla fuskare!!

    Kalla kallar in dom högre makterna!!

    bb:
    Ja vem är dummast??
    Hur f*n kan man tro att man blir bättre av att träna till en fiktiv bana via en film.
    Skidatramsalainen!!

    Härligt, med bandysjukan och det bästa är att det finns ingen iPren, ingen salva i hela världen som hjälper!!

    SvaraRadera
  4. Hm. Men det är kanske inte så troligt att alla 10-15 som var före var dopade. Eller vad?

    SvaraRadera
  5. Självklart!!
    Alla är dopade, ALLA!!
    Förutom di svenske förtåssssss ...

    SvaraRadera