12 januari 2011

Dagens Nystan

Bandykullornas döttrar är på ingång till Bandykullen ...


Ikväll är det äntligen dags för en klassiker på Tjustkulle.
Vetlanda BK mot Boltic.
Vem minns inte stormatcherna på 80- och 90-talet.

Då båda dessa lagen säsong efter säsong dominerade bandyn.
Och då menar jag dominerarade ...
Vem minns inte de två stora SM-finalerna 1986 och 1992
Sedan dess har många liter hembränt runnit under alla broarna.
Och detta är så nära "hatmatch" man kan komma ...
Det är så nära en match mot Nässjö man kan komma.
Kaxiga Karlstadsbor och kaxiga Nässjöbor!!

Men nu är det nya tider.
"Gamla Boltic" möter "Nya unga talangfulla Vetlanda".
Boltic har varit nere i "tvåan" och vänt och är på väg ner i tvåan igen.
Man har sparkat tränaren Ola Fredriksson.
Lagets stjärna bojkottar ...
Känns som om jag kan plocka fram en gammal goding ur singelalbumet ...

Sven-Ingvars - Te dans mä Karlstadtösera

För nog blir det dans i afton.
Ikväll blir det "Tedans mä Karlstpôjkera" :)
Nog ska vi dansa och leka med Boltic.
Nog ska vi ...
Allt annat vore en katastrof.
En katastrof av Frödingkaliber ...

Jag tippar ödmjuk som jag är att vi vinner med 6-2.



***

4 kommentarer:

  1. Va inte 5-5. Idag gäller det 9-2 inför 705 personer..

    SvaraRadera
  2. Nej jag vet och det är det som oroar mig mest :)
    705 låter ganska nära, rätt siffra blir 685!

    SvaraRadera
  3. Te blänker i öga som sola i Karlsta sta'.

    SvaraRadera
  4. Men igår blev det te total solförmörkelse :)).
    Aldrig har teet varit så mörkt i Karlsta' :)

    SvaraRadera