09 mars 2016

Dagens Gif


Exakt.
Gör som Diana.
Diana Dors.
DD.
Gör som DD.
Stop Smoking ...
Och alla ni där ute i den kalla GIF-världen.
Gör som jag.
Fortsätt med DD-giffarna.
Segergiffarna ...

Idag är ju både HåVe och VeBeKås J20-lag spellediga ...
Vi gör det The Bali-way ...
Vi firar Nyepi.
The Day of Silence ...
Nyepi day.
Alla måste stanna på hotellet, inte vara på stranden eller på gatorna.
Alla balineser gör likadant.
Flyget och all motortrafik står stilla.
Alla är så tysta de kan.
Varför?
Jo för att de onda andarna ska flyga över Bali och inte märka oss.)


Några som inte firar Nyepi idag är AIK och Tingsryd.
Idag ska det avgöras.
På Hovet.


AIK eller Tingsryd??
Ska man analysera, vilket man ska, vilket jag gjort och ...
Jag tror, jag är helt säker på det blir hemmaplansfördelen som avgör.
Tyvärr.
Men.
Jag kan ha fel.
Men varför skulle jag det?
Det har jag ju aldrig haft förut!
Detta gäller även bandyns semifinaler.
Hemmaplansfördelen ...
Villa borde vinna över Bollnäs på hemmais.
Västerås borde vinna över SAIK på hemmaplan ...
Men jag kan ha fel.
Jag kan ha fel och visst skulle det ge mer sälta i fårfiolen ...
Visst skulle det, om Tingsryd, Bollnäs eller/och SAIK vann på bortaplan

För både VSK och VLBK och AIK är favoriter och segertippade!
Skulle något av eller alla bortalagen ...
.. då blir det Nyepi av rang i Solna, Västerås och Lidköping ...
Nyepi - The Day of Silence ...

***




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar