25 juli 2005

Skalbaggar är inget man impar på brudar med

Författaren Fredrik Sjöberg samlade på skalbaggar under tonåren, men slutade med det då det inte var något man impade på brudarna med. Detta låter ju ganska vettigt, då antalet tjejer som låter sig impas av antalet skalbaggar troligtvis är ganska få. Man vad gör karln då? Jo, han börjar samla på blomflugor!! Blomflugor!!
- Ska du med hem å kolla på mina blomflugor?

Varför då en bild på rostiga spikar?? Jo även jag tillhör människosläktet samlarna och just gamla, rostiga och krokiga spikar är vad jag samlar på.
- Ska du med hem å kolla på mina spikar?

Tillhör du männsiskosläktet samlarna? Då ska omedelbart läsa den intressanta artikeln i DN/Mer ur DN.

3 kommentarer:

  1. Garderober är ju alltid intressanta! Har du dessutom vitaminerna i garderoben, ja då ...

    SvaraRadera
  2. Skrev om samma artikel faktiskt. Fast jag samlar inte på nåt... Min lägenhet samlar damm... Impar gör väl välfyllda barskåp kanske..? Det betyder ju att den som bor där kan ha sprit stående!!!

    Monica
    http://rolfner.se/blog

    SvaraRadera
  3. Absolut!! Barskåp är bättre än garderober. Man lär så länge man lever, sa njuren!

    SvaraRadera