09 april 2006

... gås fotbollsallsvenskan ...

Jag vet inte.
Kanske det bara är jag.
Kanske det bara är fel på mig.
Men.
Jag får inte upp den rätta stämningen.
Fotbollsstämningen ...
Fotbollen är igång.
Men.
Jag känner inte det rätta suget.
Det känns som om fotbollen inte rullar.
Trist.
För bollen är rund ....
Och.
Fotboll är kul.
Fotboll är den andra sporten.
Efter bandyn ... kommer fotbollen.
Men.
Varför?

Förutom den oerhört långa våren.
Det dåliga vädret.
Bandyvädret
Med kassa planer som följd.
Så tror jag att ...
.. felet ligger i spelprogrammet!
Och.

Om jag vore fobollens Lagrell för en dag ...
Hrmf.
Då.
Då skulle jag fixa till spelprogrammet.
Spelprogrammet, sa Lars-Åke.
Just det, spelprogrammet.
Det är helt fel idag.
Helt fel.
Att börja allsvenskan med dessa splittrade omgångar.
Matcher lördagar, söndagar och måndagar.
Nej.
De första omgångarna ska alla matcher spelas samma dag.
Förslagsvis söndagar kl. 14.00.
Då.
Då skulle man likt bandyn ...
Få en premiärdag som hette duga.
Fotbollspremiär!
En fotbollspremiär ALLA talar om.
Sen.
Sen är ju en annan fråga.
Sen kan man splittra omgångarna ...
Sen kan ju pengarna, TV-rättigheter och andra trivialiteter få styra.



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar