03 april 2006

Öster, Öster ...

Östers IF
Nykomlingarna.
Växjös stolthet.
Mötte (gamla) storlaget IFK Göteborg.
På bortaplan.
Allsvensk premiär.
Och.
Vi fixar en poäng.
Men.
Viktigaste av allt.
Vilken match vi gör.
Kritikerna är eniga.
Öster imponerade.
Skapade mest.
Var kvickare.
Fantasirikare.
Roligare.

I den andra halvleken.
Tog Blåvitt över lite.
Fattas bara.
Vi spelade ju på en åker.
Då tryter orken.
Dessutom.
Vi säkrar bakåt.
"Klart bakåt".

Matchhjälte blev.
Björn Stringheim.
Målvakt Stringheim.
Sicken räddning i slutsekunderna.
Huvva huvva ...

Nu ser jag fram emot nästa omgång.
AIK på hemmaplan.
Då kommer han.
Kungen.
Kungen af AIK.
Johan Mjällby.
Hahaha.
Taktiken är klar.
Vi rundar honom.
Kungen gås rundningsmärke ...

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Grattis till poängen. Nu hoppas jag bara att vi (Elfsborg) tar tre poäng mot IFK på måndag.

    SvaraRadera
  2. Grattis så mycket då! :)

    SvaraRadera
  3. mina herrar:
    Jag bugar jag bockar.
    Jag liksom ni bara njuter.
    Huruvida IF Elfsborg tar tre poäng av Blåvitt är mycket tveksamt.
    Ett lag som klarar 0-0 mot Öster måste vara bra om än något trubbigt

    SvaraRadera