16 april 2006

Idrottens eller i Drottens ...

Idrottens husIdrottens Hus.
Alldeles bakom Stockholms stadion.
Speglade sig vackert i morgonljuset.
Idrottens Hus.
Ett hus fullt med sport.
Men.

Tänk vad ett mellanslag kan göra ....
Idrottens Hus blir snabbt .. i Drottens Hus.
Och då snackar vi barndom.

I Drottens hus.
På Östergatan i Vetlanda.
På vinden.
Läste jag min första pinup-tidning.
Läste och läste ...
Redan då hade jag utvecklat mitt bildseende.
Nåväl.
Idrottens hus må vara fyllt av sport.
Men att läsa pinup-tidningar på vinden ...
.. i Drottens hus.
Det var också en sport!

Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

  1. Ett annat bra ställa var under bron vid Emån

    SvaraRadera
  2. sin:
    Under bron vid Emån?
    Det var långt hemifrån :-)
    Men.
    Vad gör man inte för lite naket.

    mrf:
    Visst var det.
    Obs!
    Det är inte mina tidningar.

    SvaraRadera
  3. Det är väl klart! Inte läser herr J sånt snusk längre! Jag har dock ett par Piff som jag ska lägga ut!

    SvaraRadera
  4. mrf:
    Härligt, ser med spänning fram emot den postningen :D

    SvaraRadera