09 augusti 2006

Merlene Ottey, 46 ...

Merlene Ottey.
Jamaicas "drottning"!
Sprinter.
Legend?
Hur länge har hon funnits?

Nu.
46 år gammal.
Still running strong.
Tävlar numera för Slovenien!

Missade finalen med 3 hundradelar.
Men.
Det bästa var intervjun efter loppet!
Reportern frågade ...
- Är det här ditt sista mästerskap?
Varvid Ottey svarar.
- Jag vet inte, jag är inte säker.
Det beror på hur fort jag kan springa.
Hur mycket bättre jag kan bli!

Hur mycket bättre jag kan bli.
Jo man tackar.
De' du gamle Maud.
Gå hem och lägg dig du!


Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. jo, hon är otrolig som bara fortsätter och fortsätter...

    SvaraRadera
  2. josephine:
    Hon måste vara ett världsrekord!!!
    Hon har varit med i alla OS från 1980 till 2004.
    Har dessutom tagit medalj i alla utom i det sista i Aten, där åkte hon ut semi på 100 m.
    Det är bare å buge och gratulera henne.
    Och.
    Hon kanske fortsätter!!!

    SvaraRadera
  3. Jag och min man träffade henne på City Airport i fredags, då var hon på väg till nya tävlingar i Skottland. Hon var fantastiskt trevlig, vi snackade väl ngn timme och beundrade både hennes åsikter fysik och skönhet.
    Hon var mkt fascinerad över Wissmans lopp, han har inte den fysiska förutsättningen att springa 200 m menade hon & hon var imponerad!

    SvaraRadera