09 augusti 2006

Kan bara konstatera ...

Jag kan bara konstatera.
Tiden räcker till.
Inte bara räcker till.
Den räcker precis exakt till.
Iaf tiden mellan 17.00 och 18.10.
Den räcker precis till att ...
Cykla till Svensk Kassaservice.
Plocka ut några tior och en halvrutten gris.
Vidare upp på Karlavägen.
Oooops!
Karlavägen 52.
The Londoner!
Lediga platser på uteserveringen.
Den tar vi, sa ...
Få servicens uppmärksamhet.
Upp med pekfingret!
"En Kilkennys, tack"
Och sen bara ... njutaaaaa
Avnjuta denna perfekt kylda ...
I lugn och ro.
Nu tar vi det lugnt här va!
Vi hinner.
Jag hinner.
Hinner precis lagom hem till kl. 18.10.
Då börjar dom.
Höjdhopparna.
Holm och Törnblad.
Nu ska dom hoppa högt!
Hoppas nu bara ...
.. att dom har j*t stela vrister och vader.
För då ...
Då kan dom hoppa högt.
Då kan det bli medaljregn.
Eller hur Miro!

Tiden då.

Jo den räckte ju till.
Den räckte ju precis.
Jag hann ju ...
För nu är klockan exakt 18.07.
Snart börjar det ...
Jag är klar.
Jag är på plats ...
Och.
Vad var det jag sa.
Det är bara att konstatera.
Tiden räcker till!!!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar