07 januari 2007

Falun - Vetlanda inför ...

Lugnets Isstadion.
Dagens spelarena.
Vetlanda BK goes Lugnet ...
Det känns lugnt!
Lugnet det passar oss.
Truppen är skadefri.
Hellström är tillbaka.

Falu BS är genomgångna.
Hjelm är avstängd.
Utan Hjelm är Falun blott en munskydd.
Gunnarsson och Spångberg??

Vi är bättre.
Vi har en bättre trupp.
Vi är minst en storlek större
Vi bör vinna!
Vi ska vinna.
Och.
Tar vi två poäng idag!
Då är vi med ...
Då är vi verkligen med.
Om ...
Då ...
Är vi obesegrade efter två omgångar ...
Obesegrade ...
Smaka på den du Konsthandlarn

Matchen TV-sänds.
Svt24 klockan 18.00.
18.00??
Vad är det för j*a bandytid.
Men skit samma.
Ska man vinna i bandy.
Kan man göra det en söndag kl. 18.00 också :-)

Mitt tips ...
6-3 till "di gule"
Smaka på den du ädle broder!!

5 kommentarer:

  1. Hade just 5-2 till de gule på tungan så det får väl stå kvar men bollen är ju fortfarande rund!!

    SvaraRadera
  2. Hej Göran!
    Har varit inne på X ett och ändrat mitt tidigare resultat 3-9 till 3-6 dels på grund av att en av Curts luar Per har lite sviter kvar efter vedhuggarna från Bollnäs senaste besök på Kullen. Dels att
    jag inte är så dum, så jag inte böjer mig för redan bevisad proffs
    tippning.
    Har själv funderat på; varföt 18.00
    på en Söndag.
    Att det beror på att TV 24 alltid
    sänder en direktsänd bandymatch på
    denna tid och dag tror jag i det fallet inte på.
    Den ricktiga anledningen är naturligtvis Matchen P-17 med Per
    Lennartsson som tränare.
    De möter "bänkens" 17:on åringar.
    Kl. 13.15 På "gamla" Tjustkulle
    Föresten har du hört att VP inte
    hade en rad om den TV sända matchen. Det enda positiva med detta är att jag i morse läste igenom regler i vårt bostadsområde
    hur sortera papper.
    Tidningar alternativ övrigt pappersskräp.
    Mina gamla VP hamnade
    defenitivt inte under gruppen tidningar.
    Snart 1300 på listan utan lokalpressens hjälp. du och jag vet ju Göran.
    Kulturarv, VBK anda, vi syns när vi behövs.
    Hoppas vi syns på onsdag.

    SvaraRadera
  3. broder:
    Vadet antaget!

    konsthandlaren:
    Hahahaha ...
    Vad ska du göra med alla pengarna??
    P17 där har vi anledningen.
    Pers17 ...

    V-P finns den kvar??

    1 332 namn just i detta nu!
    Det är ju helt fantastiskt.
    Vilket drev det bli om beslutet inte tas snart :-)

    SvaraRadera
  4. jonny:
    Vafalls!
    En katt bland gulingarna :-)
    Men det är klart som Bullens pilsnerspa att du som mas håller på Falu BS.
    Håller man på Masarna i speddvajen så håller man ju självklart BS i bandy.
    Må bästa laget vinna så länge det är gult!!

    Gott Nytt på dig förresten!!

    SvaraRadera