18 januari 2007

... gås Marja Casparsson

Marja Casparsson.
Vet jag inte mycket om.
Släkt med Anna Casparsson.
Men hur?
Fick en inbjudan till vernissage.
På lördag 20 januari.
Marja Casparsson.
Målarinna.
Duktig på porträtt.
Bodde i "Casparssonska villan" hela sitt liv.
För övrigt ...
.. en helt fantastisk byggnad i Saltsjöbaden.
Bara den är värd att ses!!

Nåväl.
Utställningen i villan.
Saltsjöpromenaden 8, Saltsjöbaden.
08-717 23 89
Pågår till den 4 februari.
I samarbete med Grünewaldvillans vänner.

5 kommentarer:

  1. Anna Casparsson var Marja Casparssons mor.
    Du har väl varit och sett på utställningen? Den är fantastisk!
    (Tycker jag som känner igen många motiv på hennes tavlor från hennes sommarställe utanför Linköping, eftersom vi bor granne med huset och mormor och mamma kände Marja.)

    //Ida

    SvaraRadera
  2. anonymus ida:
    Tyvärr missade jag den.
    Sista dagen var i söndags och det har varit så mycket annat som stört tillvaron :-)

    Däremot har jag sett en del av Annas "sykonster". Hon var fantastisk!

    Kul att Marjas utställning var bra!

    SvaraRadera
  3. Nej, du har inte missat den! Den är förlängd till 11 feb!!! =)

    Vet du om det finns nånstans där man kan se Annas sykonster "permanent", eller om det finns nån utställning som pågår någonstans just nu?

    //Ida

    SvaraRadera
  4. ida:
    Då ska jag försöka ta mig ut till helgen!

    Vad det gäller Annas sykonster googlade jag och hittade detta ..

    SvaraRadera
  5. Ja gör det!
    Och jag får ta och gå till något av museerna Anna C finns på.

    //Ida

    SvaraRadera