04 januari 2007

Hästmannen ...

Stig-Anders i Råskog är Hästmannen.
Hästmannen - en film om ett märkligt och unikt livsöde.
Filmen om Stig-Anders.
Stig-Anders
Han lever med hästar.
Han lever för hästar.
Han arbetar med hästar.
Och han dör nästan utan sina hästar.
Han är en envis smålänning.
Hans hästar är lika envisa.
Om inte envisare ...

Filmen om Stig-Anders i Råskog är ett mästerverk.
Stig-Anders är också ett mästerverk.
Ett fantastiskt foto.
Ett måste i filmens värld.

Tyvärr var kopian på Zita ej den bästa.
Och tyvärr.
Salongen vi såg den i var för liten.
Filmen är värd många mer tum ...

Men har du inte sett den.
Gå och se den.








Filmens hemsida

2 kommentarer:

  1. Han verkar bra han Hästmannen. Men eftersom du säger att kopian är dålig så snålväntar jag tills han dyker upp på tv vilket inte brukar dröja alltför länge då det gäller dokumentärer som tv varit med att producera. Generellt sett är inte publiken van att se dokumentärer på bio (trots att de ofta är de bästa filmerna). Eller snarare så är publiken van att se dem på tv, vilken skillnaden nu är... Synd att de inte har en bra kopia. Var f-n finns den bra kopian om inte där??

    Apropå film så såg jag den tyska filmen De andras liv igår och den rekommenderas.

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Filmen och fotot var suveränt!
    Han är unik minst sagt :-)
    Biografversionen var 82 minuter medan jag kan tänka mig att TV-versionen blir runt 55 och det tror jag faktiskt att filmen kan tjäna på!!

    Om det var kopian eller maskineriet vet i sjutton, det borde ju vara en digital utgåva som man visar och då måste det vara biografen som felar.
    Dessutom visades den i en yttrst liten salong, så liten att salong nog är fel ord ...
    Men bra är den!

    "De andras liv"!!
    Just det!
    Den har jag glömt.
    DDR - Forever ...
    Den tar vi idag innan bandyn :-)

    SvaraRadera