28 januari 2007

... gås idrottsministerdrev ...

Lena Adelssohn LiljerothFör länge sen.
För ca. 100 dagar sedan.
Lovade jag ett bevis.
Ett smaskigt bevis på att ...
.. hon idrottsministern bott i Vetlanda.
Hon skulle slippa det.
Klassfotot.
Om.
Bara om.
Hon nämnde ordet bandy.
En enda gång hade räckt.
Jag har väntat.
Hon har fått en ärlig chans.
Men.
Så idag.
I TV-programmet Sverige.
Där satt hon.
Och inte en gång.
Inte ett ljud om bandy.
Sporternas sport.
Lirarnas sport.
Inte ...
Så nu kära Lena A L.
Nu står du där.
Eller här.
Brunnsgårdsskolan.
Strax framför fröken Backler.

Klassfoto, Brunnsgårdsskolan, Vetlanda

lenatråden 6/11, 25/10

5 kommentarer:

  1. Undra var det är mer för elever på fotot. Kanske någon bandyspelare, någon mer minister eller någon gammal polare???

    SvaraRadera
  2. broder:
    Jag har stillat min nyfikenhet.
    En av de åtalade är ingen mindre än "syndaren" själv ..
    Men mitt papparazzihjärta förbjuder mig att avslöja fler namn.
    Om inte.
    Om inte någon av dom gör typ en Stegö eller nåt liknande.
    Men dom är oskyldiga tills motsatsen presenteras!!
    Dock kan jag avslöja att en av de knästående är ingen mindre än Peter Jonsson ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där är jag oxå. Ministern bodde hos Lennart som är knästående längst till höger. Och eftersom vi gick tillsammans varje dag i trean genom skogen till skolan bör hon ha gått dit ihop med oss. Fast jag minns inte det. Jag är i mitten knästående. Den 19e febr håller jag föreläsning i Vetlanda om min tid i staden Peter B

      Radera
  3. Sen kan vi finna två musiker

    //sin

    SvaraRadera
  4. sin:
    Absolut.
    Varav en är en världsmusiker ...
    Sammanfattning hittills:
    En idrottsminister, två musiker, en syndare ... och detta från lilla Jerusalem!

    SvaraRadera