06 november 2006

Till alla er som tvivlade ..

Det fanns en del.
Inte många.
Men det fanns en del som tvivlade.
Som ifrågasatte mina uppgifter.
Om hon idrottsministern.
Den nya ...
Hon Adelsohn Liljeroth ...
Om hennes förflutna i bandymetropolen.

Idrottsminstern i VetlandaDet där har du väl hittat på!
Men ... sanningen är alltid sanningen.
Och ni som tvekade.
Ni skulle gjort som Papparazzi-Posten.
Efter att ha läst nyheten på "gåsen".
Ringt upp henne ...
Då hade ni fått bandysvar på tal!

Tyvärr hade ni då fått samma trista besked.
Det hon kommer ihåg från tiden i Vetlanda är vare sig ...
En bandymatch, Landbandybanan eller "Syndaren"
Nej det hon minns med glädje är ...
Ridhuset?
Ridhuset?

Hon minns inte Landbandybanan!
Hon minns ingen bandymatch.
Hon minns ridhuset!!

Än värre är vad hon förknippar med Vetlanda idag??
- "Det är ju Lena Ph, förstås"

Detta innebär som ni alla ni bandyvänner förstår.
Hon kommer inte att bli långvarig på sin post ...
Hon kommer inte att kunna rida ut stormen ...
Ridhuset!!

Men.

Hon ska få en ärlig chans.
Några bilder från hennes barndomsstad.
Några bilder från hennes barndomshus.
Det lilla röda.

Liljeroths lilla röda Liljeroths lilla röda

Samt en bild från skolan.
Brunnsgårdsskolan.
Som då var nybyggd och röd!

Liljeroths lilla skola

Kanske det kan återuppliva dom riktiga minnena.
Minnena som gör att hon gör en pudel.
- "Jag menade Landbandybanan inte ridhuset".

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

  1. Var ligger detta huset i metropolen?

    SvaraRadera
  2. broder:
    Nyhemsvägen 12.
    Det var det huset som vann någon tävling i tidningen Allt i hemmet, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Jag tvivlar fortfarande på att hon har bott i Vetlanda. Hon verkar ju varken känna till VBK, Njudungarna eller VMS Elit. Men tror man att Färjestad kommer från Göteborg så...Det vet väl alla att Färjestaden ligger på Öland!

    SvaraRadera
  4. Klart hon minns ridhuset, det var väl där hon stog vid järnvägen och fluktade efter di gröne jättarna.

    SvaraRadera
  5. hansson:
    Snart släpper jag bomben.
    Klart bakåt.
    Bomben kommer.
    Om hon inte inom 24 timmar pudlar till korset så ...
    Tills dess kan jag inte göra mycket åt ditt tvivel ...

    lind:
    Åh f-n jag som trodde hon var intresserad av ridning.
    Men jag tänkte inte på att "Linds fruktade" redan på dn tiden gjorde sina löpningar i det området :-)

    SvaraRadera