02 november 2006

I marginalen ...

På marginalen.
Att leva på marginalen.
Det är tufft.
Inte tufft som i Fantomens värld.
Mer svårt än tufft.

Men.

Att hamna i marginalen.
Det är tufft.
Det är som i Fantomens värld.
För att inte säga som i Fablernas värld.
I alla fall om man hamnar i han fronnings marginal!

Det har undertecknad gjort.
Jag är i marginalen.
Jag finns i Klasch marginal!
Och i vilket sällskap!
I samma marginal som mrDante.
I samma marginal som mrVakt.

Nu är jag bland de stora grabbarna.
Jo jag tackar!

Jag - en stor grabb!
Vad säger bandyförbundet om det??
Fast det kanske är andra grabbar dom menar?
Vad vet jag?
Jo en sak vet jag.
Jag finns.
Jag finns i marginalen!

Det gäller alltid att ha marginalerna på fronnings sida!

10 kommentarer:

  1. Du tillhör en marginaliserad grupp - bandyfansen SKA vara marginaliserade. ;-U

    SvaraRadera
  2. Vilken konstig smiley det blev.
    ;-D
    ska det vara.

    SvaraRadera
  3. johnny:
    Håller helt med.
    Framför allt jag.
    Jag trivs inte öppna landskap, jag trivs bäst i marginalen

    SvaraRadera
  4. Jag trivs bäst i marginalen
    Nära kanten vill jag bo

    SvaraRadera
  5. Nu har jag ett fint förhandlingsläge; inte så att jag hota med att marginalisera er men jag kan alltid säga "jaha, ska det låta så! Ja då försvinner haren och nystanet!!" men det ska vi väl slippa, va? Grattis till marginalen så länge ni får bo där.

    SvaraRadera
  6. p-e:
    Jag är väldigt väldigt tacksam!
    Kan inte tänka mig att jag kommer att göra något som stör eller förstör för dig i framtiden.
    Du har mig inlindad i marginalen ...

    SvaraRadera
  7. Nå, nå! Säg inte för mycket! ;-D

    SvaraRadera
  8. p-e:
    Jag!
    Säga för mycket!
    Har aldrig hänt!

    SvaraRadera
  9. Du ska då jämt ha sista ordet din förmycketsägare!!!

    SvaraRadera
  10. p-e:
    Jag sista ordet?
    Vad har du fått det ifrån!

    SvaraRadera