28 november 2006

Här krävs nya grepp

Jag har funderat.
Som jag har funderat.
Jag har vänt och vridit på fakta.

Vad ska vi göra åt vetlandaborna?
Vad ska vi göra för att locka dom till bandybanan.
Till Tjustkulle.
I fredags mötte vi Villa.
Som vi förövrigt totalt villade bort.
Bandymässigt.
Men.
Publiksiffran.
529 vilsna själar.
Visserligen var det fredagskväll.
Och det vet ju alla.
Just fredagar då är konkurrensen stenhård.
Nöjeslivet.
Vetlandas nöjesliv.
Det är inte att leka med i en stad med Vetlandas dignitet.
Men ändå!

Det är på detta jag funderat.
Vad kan vi göra?
Här krävs nog nya grepp.
Nya vindar.
Nya tankar.

Allsvensk bandy räcker inte.
Svensk elitbandy räcker inte.
Bandykorv ...
Bandyhamburgare ...
"Roliga" tävlingar i paus ...
Andra pausjippon ...

Nej det mest har redan provats.
Det är redan kört!

Här krävs nya grepp.
Nya vindar.
Nya tankar.

Min erfarenhet av dagens Vetlanda är inte så stor.
Men handlar mat det gör dom.
Parkeringsplatsen vid Kvantum är tamefan alltid överfull.
Spelar ingen roll om vilken dag i veckan
Eller vilken tid på dygnet.
Bilar och åter bilar.
Så kan man tänka sig att bygga in ett matvaruhus i den nya hallen?
Med matvaruhuset placerat runt bandybanan.
Wash an' go.
Skrota snabbt ICA:s Maxi-planer.
Nya Tjustkulle blir "Nya Icahallen"
Sen kan folk gå runt med sina kundvagnar.
Du handlar mat samtidigt som du kollar på bandy?
Kanske man kan kombinera med någon typ extrapristalong.
Klipp ut och ta med dig talong ...
Eller handlar du för 500 spänn ser du bandy gratis ...
Kan det vara nåt?
Jag vet inte.
Jag bara tänker.
Jag försöker tänka i andra banor ...
Det är inte så enkelt!
Försök själv får du se.

6 kommentarer:

  1. Vetlanda måste nog plocka fram en ny "GLASIS"

    //SIN

    SvaraRadera
  2. sin:
    Kanske flera stycken :-)
    Men det är en riktigt bra tanke!
    Glasis skapade ett oerhört intresse för bandyn i Vetlanda!!

    SvaraRadera
  3. En publiksiffra på 529 personer?
    Det är (i runda slängar) 500 fler än på våra matcher.. :)
    Iofs är det division 2-hockey men ändå.. *ler*

    SvaraRadera
  4. vhcfan:
    29 personer på division2 hockey, då måste ni ha ett bra lag :-)

    SvaraRadera
  5. Vi har ett grrrryyyymt lag! ;P

    SvaraRadera
  6. vhcfan:
    Jag förstår det med dom publiksiffrorna!!
    Bra lag, bra hockey drar folk, se bara på HV71!!

    SvaraRadera