10 november 2006

Grattis Målilla

Målilla.
Den lilla hålan ;-)
Den lilla småländska hålan.
Idag blev Målilla åter Dackarnas hufvudstad!
Dackarna gås speedway ... igen.
Namnbytet till Luxo Stars är ett minne blott.
Gud vá skönt!
Dackarna.
Så ska ett speddvajlag heta.

Nu väntar jag bara på att VMS blir Njudungarna igen.
Kanske kan huvudsponsorn byta namn.
Har skrivit det förut.
Har kontaktat företaget.
Men hittills har ingen tittat ut genom rutorna.
Men envis som jag är.
Man är väl smålänning.
Varför kan inte Elitfönster byta till Njudungsfönster.
Varför.
Jag menar.
Sponsar man speddvaj så gillar man väl speedway.
Det är väl därför man sponsrar .. eller???
Och alla.
Alla som gillar speddvaj vill ha tillbaka Njudungarna ... eller hur.

5 kommentarer:

  1. En underskift till....

    SvaraRadera
  2. Lite slö idag!!
    Men här kommer ytterliggare en.

    SvaraRadera
  3. Då är vi tre ...
    som vill ha tebaka "dackefejden".

    Det är mycké fönster i sporten.

    Såg att Kvillsfors fönster ska sponsra VBK, med loggan på målvakternas benskydd :-)

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara Njudungskurvan!!

    SvaraRadera
  5. broder:
    Njudungskurvan?
    Var ligger den?
    Nydalakurvan vet jag vart den är!
    Nåväl jag tar det som om du skriver på.
    Så var vi fyra.

    SvaraRadera