02 november 2006

Inställt möte ...

Ikväll.
Döden döOm några timmar.
Skulle jag Döden dö.
Men.
Efter en hel dag på Skansen.
Ett kallt och blåsigt Skansen.
Känner jag inte för att gå ut igen.
Jag ställer in mötet med döden.
Det är för kallt för att dö.
Ska jag möta döden.
Ska jag "Döden dö".
Då ska det banne mig vara varmt.
Då ska det vara ett helvete,
Ett riktigt sommarhelvete.
Jag drar ner rullgardinen.
Släcker alla lampor som stör.
Så får jag hoppas att han inte hittar mig.
Så tar jag lite bandykaffe utan kaffe.
Så gör jag.
Det blir min kväll.
Det får bli sista supen.
Ett inställt möte är också ett möte!

5 kommentarer:

  1. Undrar om han går med på ett parti bandy när han kommer på besök, han döden. Eller är det bara brädspel som gäller... Å andra sidan kanske han är en hejare på det med, men det måste vara svårt att inte klyva nystanet med lien... vad vet man egentligen här i livet? Döden är väl det enda säkra brukar det väl heta. Drick du ditt "bandykaffe utan kaffe". Tidsnog, tidsnog... :-)

    SvaraRadera
  2. En iakttagelse: Har du tänkt på att feministanstrukna kan klaga på att gud brukar ses som en man men döden då? Hör man något om honom och genus? Han Fan eller Han Djävulen? Moder jord sen? Moder Svea? Ta det onda med det goda!

    SvaraRadera
  3. p-e:
    Döden är det enda säkra.
    Jag har försökt att kryssa för det på travraderna men Svenska spel godkänner inte det.
    Men det kanske är en kvinnlig vd där numera, vad vet jag??

    Man får bara hoppas att han låter mig välja sport och att han då är säker på handen likt han norrmannen var han Trygg me Lie

    Robert Lind är en man, han med lien är en man, men allt där emellan bestämmer kanske kvinnorna, fast vi inte har fattat det.

    Men må dom komma feministerna, må dom komma.
    Jag tänker iaf inte skriva en rad om kvinnlig bandy, hockey eller fotboll, trots att dom i många fall tar död på idrotten ;-)

    SvaraRadera
  4. Vi Martinklaschianer vet att Martin Klasch är en man och att det är han som äger storken och leasar ut lien till schackspelaren, allt däremellan tar han minst några procent på. Från det ena till det andra så slipper du tydligen löpa gatlopp i Brommaland om österpojkarna får kvala - öster och väster möts i söder ;-(

    SvaraRadera
  5. p-e:
    Gatlopp?
    Löpa gatlopp??
    Löpa gatlopp i Brommaland???
    Det har jag aldrig varit orolig för.
    För just gatlopp är väl en omöjlighet utan gator.
    Men du menar kanske "löpa skogsstigslopp"??

    Söderstadion??
    Den osäkra arenan?
    Huvva!
    Blir ingen rolig uppgift för söderpolisen.
    Ett gäng med brommabönder.
    "Å med liar och med påkar ..

    SvaraRadera