30 oktober 2006

Döden dö

Döden dö - en utställning på Stockholms stadsmueeumJag fick en inbjudan.
Jag har tackat ja!
Till ett möte med döden.
Torsdag kväll.
Ska jag "Döden dö".
Döden dö!!
Det handlar inte om någon duell.
Det handlar inte om Tegelbacken!
Döden dö ...
En ny utställning på Stockholms stadsmuseum.
Enligt vernissagekortet ...
"En gravallvarlig utställning."

Döden döLäser man vidare.
Det handlar om ...
"Mord och avrättningar"
"Döden - ett minne blott"
"Galgbacken, tur och retur"
Invigare är ingen mindre än Mäster Mikael.
Skarprättare i Stockholm under tiden 1635-1650.

Det som lockar mest är "Sista supen".
Den tänker jag inte missa.
Döden kan jag vara utan.
Stupstocken likaså.
Men inte supstocken ...
Inte sista supen ...

4 kommentarer:

  1. Tänk vad man "måste" ta till för att få besökare! Våld, sex och humor! Folkligt, festligt och fullsatt! Eller...?

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Jag undrar mest vad dom kommer att servera som den sista måltiden?
    Vad får jag till spriten?

    SvaraRadera
  3. p-e:
    Konstigt, konstigt, skrev ett svar redan igår, men det är borta?
    Lever jag eller?
    Har döden redan inträffat.
    Å andra sidan hade den det då skulle jag ju kunna säga om du fick rätt eller fel på dagens rätt!
    Men ...
    Hallå!
    Är det någon som hör mig??
    Är det någon som ser vad jag skriver.
    Robert Lind vad sysslar du med???
    Hjälp ett hål ....

    SvaraRadera