11 oktober 2006

Nr. 2 Per Lennartsson

Vad vad det jag sa.
Vad vad det jag skrev!
Nu får han iaf tre rätt.
Tre rätt för han Hansson.
Och jag får behålla mina potatisar :-)
Hanssons ranking går vidare.
I gårdagens Bandybrev.
Avslöjade han bara ...
Sveriges näst bästa bandyspelare genom tiderna.
Och icke oväntat ...
Blev det ...
Nr.2 Per Lennartsson
Elegant målskytt och sportsman i en och samma person. Pelles rakryggade och något nonchalanta skridskoåkning gav en bild av att det gick långsamt. Många bandyspelare lurades av detta. 1991 avgjorde han SM-finalen mot Västerås på egen hand. Bl.a.gjorde han Vetlandas alla 4 mål. En gråtmild materialförvaltare grät i en TV-intervju:- Nu måste de resa en staty över Pelle vé Kullen!

Listan utan den bästa ...
2. Per Lennartsson, Vetlanda BK
3. Bengt Sonnerby, Vetlanda BK
4. Stefan "Gallret" Karlsson, slog igenom i Vetlanda BK
5. Patrik Johansson, Vetlanda BK
6. Göran Rosendahl
7. Patrik Sandell, fick sitt genombrott och är numera ass.trän. i VBK
8. Andreas Eskhult
9. Andreas Bergwall, genombrottet i Vetlanda BK
10. Stefan Persson

Jag ska inte avslöja vem jag tror hamnar överst.
Vem tror du Konsthandlarn?
Vem tippar ni, Södermans?
Forza VBK?
Broder som tuktar sin trumma?
Materialförvaltare Lind?
Kapten Palmberg?
Pappa "Netto"?
Syndarn?

5 kommentarer:

  1. Hahaha vilka svåra frågor du ställer? Det finns bara en Jonas och det är Jonas Claesson.

    SvaraRadera
  2. Forza!
    Dito.

    SvaraRadera
  3. forza/konsthandlaren:
    Oddsen är inte speciellt höga på att vi tippar rätt. :-)
    Detta trots att han Hansson blir grönare för varje dag som går.
    Men en rankinglista utan Jonas vågar nog inte ens skräcken från Kallhäll presentera.!

    SvaraRadera
  4. Jonny Ljung kan man tänka sig

    SvaraRadera
  5. Jonny Ljung kan man tänka sig istället

    SvaraRadera