25 oktober 2006

Dagens Bild - Om en utebliven duell

Häromdagen.
Blev undertecknad utmanad.
Duell, skrek han.
Fotografen.
Fotografen som kände sig förvanskad.
Vet ej jag.
Tyckte bara att han blev lomomerad.

Nåväl.
Det bestämdes vid den tiden.
Lill-Jansskogen.

Natten kom.
Men ingen fotograf.

Ny plats bestämdes.
Djurgården!

Åter en natt,
Utan fotografens hatt.

Du utmanar döden, jag skrek!
För jag var där

Jag var där.
Jag var där.
Två gånger!
Jag har bildbevisen.

Pissoir på Djurgården

Vid pissoiren.
Där stod jag med värjan högt.
Två gånger ...

Pissoir på Djurgården

Men du.
Du käre fotograf.
Du valde.
Du valde bättre fly än illa ...

12 kommentarer:

  1. ha ha - lustigt nog har jag också en utmaning på gång - välkommen att kolla i min blogg!

    SvaraRadera
  2. Inte f-n står jag väl vid någon pissoir!!! Någon mått av värdighet har jag väl kvar!!

    SvaraRadera
  3. petra:
    Att möta fronning är ingen utmaning, han dyker aldrig upp!

    fronning:
    Efter att flytt från Lill-Jans ...
    Var det just det jag undrade och efter moget övervägande fann jag att värdighet det har han ingen kvar.
    Då fann jag denna pissoir och tänkte att detta är nog hans miljö han den flyende fäktaren!

    SvaraRadera
  4. Du är inte den ende med bildbevis! Här satt jag med polerad värja!

    SvaraRadera
  5. p-e:
    Hahaha!
    Du har varit där!
    Jag känner igen bänken.
    Men.
    Ditt fega ...
    Du med din vassa tunga och den ovassa eggen.
    Du med den oslipade värjan.
    Du valde fel dag!
    Du valde medvetet fel dag!!!

    SvaraRadera
  6. Jag är fullständigt oförstående till dina påhopp! Fel dag??!! Du stod och pissade och jag satt på bänken. Det kanske bara var en mur emellan, vad vet jag. Men en dag emellan?

    SvaraRadera
  7. p-e:
    "Du satt på bänken"
    Du är från Nässjö, helt klart!

    SvaraRadera
  8. Nä ssjö är jag inte från men jag är avbitare!

    SvaraRadera
  9. p-e:
    Aha Avbitarbänken!

    Såg du den fina Hjorten dom sålde på Bukowski?
    Finns i högupplösningsvariant på deras sida ..
    Tas bort efter auktionen!
    Ta det som ett tips!

    SvaraRadera
  10. Jorå, Hjorten besågs :-)

    SvaraRadera
  11. p-e:
    Du kom, du såg iaf när det gäller hjorten.
    Men.
    När det gäller duellen ..
    Då ...

    SvaraRadera