21 oktober 2006

Nu har källorna vaknat ...

La Squadra VerdeLördag.
Det är lördag!
Men det är inte vilken lördag som helst.
Det är inte en vanlig "ring så spelar vi" lördag.
Det är kvallördag.
Det är den lördagen.
Kvallördagen ...

Vetlanda FF gås Skogsvallen.
Det är idag som det ska avgöras.
Nästa års serietillhörighet!
Trean eller fyran???

Då förstår ni.
Det är inte vilken lördag som helst
Det finns bara en lördag.
Och den är idag.

Jag har fattat det.
Lind fattade det först av alla!
Konsthandlarn har fattat ett ramavtal ...
Pappa "Netto" har fattat cykelhandtaget ...

Brodern i Linköping har också fattat det.
Nu kommer uppgifterna om BK Hird??
Två veckor ... efter matchen mot dom.
Men.
Vi bugar å bockar igen!
Gåsen behöver grevande drev ;-)
I alla frågor.

Den tyste kaptenen har också vaknat.
Tystnaden är över ...
Hans inför-mail visar ...
Han har fattat det ...
"Nu har kaptenen vaknat. Efter ett stadigt taco-mål (perfekt mat dagen innan match) blir det nu full laddning fram till 14.00 lördag. Skador och sjukdomar har härjat på ett par spelare i veckan, men imorgon är det ingen som står vid sidan. Lyckas vi göra en lika fullgod insats som sist bör vi vinna. I morgon vid 16 vet vi om det blir segerchampagne el gravöl."
Nu är det bara att hoppas.
Hoppas att "avbytarbänkens" fotbollssektion inte fattat det!
Inte har fattat att det är lördag idag.
Att det är den lördagen idag.
Lördagen då det ska avgöras.
Den kvalfyllda lördagen.
Kvallördagen.

6 kommentarer:

  1. VARNING!!! Bänkens tränare Tony Henningsson tänker köra med.
    Offensiv med förstånd.
    Är det bara han Taket Holm som varit där och kört mental träning
    är allt lugnt.(När fick NIF arna förstånd?)
    Är det däremot ett hopvärvat gäng
    från Malmbäck kan jag bara höja ett varningens finger.

    SvaraRadera
  2. Nä nu ska jag iväg och stödja mitt BP!! det e laget de'!

    SvaraRadera
  3. konsthandlarn:
    Nu är matchen igång och man har inte den blekaste ..
    När VBK spelar kan man följa laget på alla möjliga sajter ...
    Men Skogsvallen verkar ligga i total nyhetsskugga, hit når inga medier.
    Det har blivit ännu sämre sedan dom sålde TV-masten!

    Malmbäck?
    Huvva, huvva!
    Det har dom inte nämnt nåt om i det rosa sportbladet!

    p-e:
    BP det är grejer det.
    Såg Öster fölora med 3-0 för nåt år sedan.
    Jag hoppas innerligt att vi slipper er i kvalet, om vi når dit ...
    Märker du hur ödmjuk jag blivit.

    Men det beror mest på Grimsta, Grimsta IP, dit vill jag inte återvända det var en korvig besvikelse!

    SvaraRadera
  4. Ja, du har mjuknat ordentligt eftersom säsongen rullat på! Jag vill minnas att det var snack om Lagrells guldhattar inför den men nu.... Jag förstår att det tyvärr gick dåligt för Vetlanda till råge på allt. Så även för mitt BP :-( Det såg länge ut som om de kunde fixa det själva. Under första halvlek dominerade de matchen med två ribbor och en stolpe (ett nät också och det hade blivit ett mål). Andra halvlek var tyvärr TFF ett annat lag eller om det var BP som var det. Det måste haft med korvarna att göra. De kokta var (som vanligt) under all kritik medan de grillade chorizovarianterna var ok. Publikrekord blev det dock: över 4.000. Hm... ett kvalmöte mellan BP och Öster... spännande tanke, men Öster lär välan inte kravla sig över något streck, tyvärr.

    SvaraRadera
  5. p-e:
    Ja men det var ju han Lagrell själv som skickade över en kopia på rekvisitititionen på dessa hattar.
    Jag försökte hela tiden dämpa honom i hans iver men du vet ju hur pampar kan vara ...

    Efter att ha läst ditt spännande och uttömmande matchreferat förstår jag att BP förlorade.
    Det måste bli en ändring till nästa match.
    Iaf om di röblå kommer på besök!
    Fotbollsmålen ska inte ha två ribbor och en stolpe ...

    Kommer Öster att kravla ...
    Kan bara citera en känd blogggare:

    Öster över strecket, vi vill se, Öster över strecket, så skrev han den gamla Slas i boken Supportern, om jag inte minns helt fel!
    Och.
    Har vi gjort 15 mål på 22 matcher då kan vi nog gör lika många på de få som återstår.
    Nån gång ska det väl lossna, sa gumman till gubben i hagen!

    Öster på Grimsta.
    Det vore nåt det.
    Jag tar med mig en egen burk Bullens och min bandyportfölj, ingen bägg här inte, trots att det är fotboll, men portföljen behöver komma ut lite!

    SvaraRadera
  6. Det kanske var två stolpar och en ribba, eller två kokta och en grillad; minns inte så noga. Ändring måste det mycket riktigt bli iaf! BP-Öster! BP-Öster!!

    SvaraRadera