14 oktober 2006

Jag ställer upp Fredrik

Nu har även jag anammat allianstanken.
I sann moderatanda.
Alldeles nyss.
På en gata.
I en stad nära Fredrik.
Cyklade jag både mot enkelriktat och på trottoaren.
Jag bestämmer själv hur och var jag vill cykla!
Jag bestämmer själv vilka lagar jag vill följa!
Jag vet vilka lagar som är bra lagar.
För mig.
Gör det du också.
Du bestämmer.
Du bestämmer vilka lagar som är bra lagar.
För dig!
Alla har väl rätt att ställa sig utanför gällande lagar.
Om dom inte passar.
Eller hur!

Dessutom.
Utan att fråga dig Fredrik.
Jag och brorsan ...
Vi har också bestämt att ...
Vi betalar bara utgifter som är bra utgifter.
Bra för oss vill säga.
Jag har min lista klar.
Medlemsavgifter tycker jag är bra utgifter.
Om det är rätt medlemsavgifter.
Jag rekommenderar jag följande:
Vetlanda FF
Vetlanda BK
HV71
Östers IF
Gotlands Järnvägar

Som du märker Fredrik.
Jag är relativt lojal.
Lojal mot dig.
Så när du sparkat.
Madame Kilå.
Då.
Då kan du ringa mig.
Jag ställer upp, Fredrik!
Och jag kan.
Till skillnad mot henne hon Kilå.
Vara Kultur- och idrottsminister, samtidigt.
Jag kan båda branscherna!

3 kommentarer:

  1. Jag säger jo. Jag säger jo tack. Jag säger jo till josephzohn.
    Vår näste Kultur- och idrottsminister.
    Kampanjen är startad.

    Har du några lik i garderoben så fram med dem nu. Några svartbyggda utedass ? Några stulna bandyklubbor? Några oheliga allianser?
    Det är dags att pytsa ut de där liken nu.

    Sedan kör vi.
    Under devisen:
    josephzohn jör jobbet jojomensan

    SvaraRadera
  2. mrdante:
    Lysande ...
    Här finns inga lik i garderoberna.
    (Har ju knappt några garderober.)
    Här har inte byggts några dass utan tillstånd.
    Här finns inga stulna bandyklubbor.
    Oheliga allianser??
    Robert Lind?
    Är det en ohederlig allians.
    Tja det får han Trendfeldts advokater utreda!

    SvaraRadera