14 oktober 2006

... gås kiloeffekt

Nej, nej ...
Detta handlar inte om bantning.
Snarare ökning ...
Sedan hon tillsattes.
Hon idrottsministern.
Hon kulturministern
Hon Chilò.
Madame Kilå.
Hon som ljuger.
Har Radiotjänst i Kiruna.
Fått in chilovis med nya tittare.
TV-tittare.
Ärliga TV-tittare.
Nyblivna ärliga ...
Märkligt nog många moderater.
Ständigt dessa skenheliga moderater!
Men tillbaka till Radiotjänst.
Där jublas det numera.
Chiloeffekten.
Kiloeffekten ...
Det är den man jublar över!
Chiloeffekten har på några dagar ...
.. inbringat över 3 miljoner kronor.

Madame Kilå
.
Nu kan du i lugn och ro avgå.
Nu har du också dragit ditt strå till kulturstacken :-)
Nu får Svt råd att sända mer bandy.
Tack för bandykaffet!

4 kommentarer:

  1. Men den kanske skall vara så att vi numera i alliansen Sverige får välja och bara behöver betala de avgifter som vi tycker är bra och behövs t ex medlemskortet i Vetlanda Fotbollsförening

    SvaraRadera
  2. broder:
    Det där är en moderat tanke, som jag haft länge!
    Jag betalar bara det jag själv tycker är bra utgifter.
    Jag ställer mig helt över de svenska lagarna.
    Jag bestämmer själv vilka lagar jag vill följa!

    Vad gäller medlemsavgifter rekommenderar jag följande:
    Vetlanda FF
    Vetlanda BK
    HV71
    Östers IF
    Gotlands Järnvägar

    SvaraRadera
  3. Jag skall betala hyran imorgon. Har "Skivor till kaffet" någon medlemsförening? Var betalar jag in?

    Jag bestämmer också vilka lag jag vill följa.

    /Himmelsblå

    SvaraRadera
  4. mrdante:
    Betala du hyran om du har lust med det!
    Skivor till kaffet?
    Medlemsförening?
    Har ingen aning.
    Däremot så har "Skivor till bandykaffet" en förening.
    Det kostar 2.000/år att vara medlem.
    Lägg pengarna i ett kuvert och skicka det till följande adress:
    Göran Josephzohn
    Brahegatan 4
    114 37 Stockholm.

    När jag blir idrottsminister, då är det slut med det däringa tjafset att alla får följa de lag man vill.
    Då kommer lag-Stalin.
    Du och alla andra följer de lag jag vill.

    SvaraRadera