29 oktober 2006

Så här skriver han, han megafonmannen

Megafonmannen.
Mr fronning.
Duellutmanaren.

Han som utmanar.
Som aldrig är på plats.
När det gäller!
Han skriver nu.
En kommentar.
En kommentar som inte går av för hackor.
"Du skulle inte klara två minuter här ute i Brommaland. Jag kan se Mr J och hans Vetlanda Boys löpa gatlopp liksom The Warriors medan Jag och mina Brommapojkar ropar "Mr J, come out and play! Mr J, come out and PLAY-AY!" Här är i förorten det tufft må du tro. Men det är en annan historia ;-D"
Men detta kan han ju lugnt skriva.
Det är ju lätt att vara tuff.
Lätt och va kaxig.
När undertecknad försäkrat.
Jag kommer inte ut till Brommaland.
Jag kommer inte att jaga dig därute.
Jag väntar.
Om inte vid min mila så väl vid Tegelbacken.
Och jag väntar.
Varje morgon kl. 05.00
Så mr fronnning.

Istället för detta skrivande.
Ta dina Brommapojkar (asgrv) och kom ...
Be there and be skvär.
Då blir det mindre besvär.

4 kommentarer:

  1. Fattar du inte att jag håller på med uttröttningstaktik! På grund av alla tidiga mornar, väta och snart snö vankas det dubbelsidig lunginflammation. Kom ihåg att jag fick äran att välja vapen!

    Snart ska Öster få kvala (om de har tur!) och då makar du dig nog hit (om inte lunginflammationen tagit dig) ut till Brommaland trots mina varningar. Då kommer du snart höra min väna stämma...

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Om jag inte fattat det vore jag dassdum.
    Det är klart att jag förstår, varför står du sätt dig.
    Men jag har både tid, tålamod och vinnarskalle, iaf innan det blir avhugget!
    Så jag väntar, jag väntar, min plats i kön är 54 ....

    Ikväll står jag på stadion, läktare P i hörnet och om jag inte har fått lungorna inflammerade av all väta och snö vid Teglets backe, då lär jag få det ikväll ...
    Men om man bor ett par hundra metere från arenan kan jag ju inte som den "sanna" supporter jag är utebli!
    Mitt tips 1-1 .. ett bra tips.
    Du får det gratis.
    Du hinner till spelbutiken

    SvaraRadera
  3. Mr J come out and play at Grimsta IP!!!

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Just nu vill jag inget hellre.
    Med eller utan Vetlanda Boys!

    SvaraRadera