31 oktober 2006

Långt ifrån den lokala pressen ...

Tänk vad enkelt det är ..
.. om man vill skriva om allsvensk fotboll.
Om man vill följa den italienska ligan ...
.. spanska, tyska, Premier Leaugue ...
Då är det enkelt
Hä enkelt, sa Ingmar Stenmark.
Det finns hur mycket information som helst.
Sanna och osanna rykten.
Silly dilly season hit och dit.

Men.
Om man följer den "lilla idrotten"
Långt ifrån de stora arenorna.
Idrottens gräsrotsnivå!
Då är det betydligt svårare.
Då är nätet inte fullt med fakta.
Då svämmar YouTube inte över av material!
Om man dessutom.
Sitter långt ifrån den lokala pressen.
Då är det nästan kört.
Då får man hitta på egna rykten.
Då får man skapa sig en egen "Silly Season"
Om
Om man inte har kontakter.
Kontakter ...
Som rapporterar ...
Så att man kan vara både aktuell och sann

Nu har jag fått en del kontakter.

En konsthandlare som är bandymetropolens knutpunkt.
I hans galleri finns det inga galler i.
Där går många rykten in och ut.
Lika många rykten som kunder ;-)
Och alla hamnar dom i min mailbox!!

Jag har en materialare.
Jag har min egen Lind.
En Lind som sitter mitt i omklädningrummet.
Å han missar inte många sanningar.

Jag har en lagkapten, som rapporterar.
Han ger det senaste inför matcherna.
Och det sista efteråt ...
Om han själv inte blivit utvisad.
Då är han tyst ...

Och så har vi "anonymus scribentus".
Den okände kommentatören.
Den senaste "anonyme" ...
Han eller hon hade Björn E. på middag???
Björn Einarsson.
Bandyklubbens lagkapten.
Nu börjar det att brännas.
Här vankas möjligheter.

Så du läsare.
Om du har sanningar som ska fram.
Tveka inte.
Lämna en kommentar.
Skicka ett mail (josephzohn100 kanelbulle hotmail.com)
Låt hotmäjlen göra skäl för sitt namn.
Låt hotmäjlen bli hot för en gång skull!!

Gåsen behövs om sanningen ska fram.
Gåsen speglar verkligheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar