13 oktober 2006

Hon är bra ...

Så sa hon.
Vår nya kulturminister.
Hon är bra!
Synd bara att hon var en han.
Att hon var en äkta Inge Schiöler.
"Kultur ägnar hon ett mer förstrött intresse. Särskilt teater och konst är henne främmande.
Det hängde en tavla över soffan i hennes nya rum. Jag gick fram och kikade på den och läste signaturen: Aha, en Schiöler.
- En vem sa du? sa hon.
- Tavlan är målad av Inge Schiöler, sa jag.
- Hon är bra, sa vår minister.
- Hon är en han, sa jag. Och fick en kort stund för mig att även jag hade prytt min plats på kulturministerposten."
cecilia hagen-20061012
Man kan lugnt konstatera att ...
Han är bra.
Han Inge Schiöler.
Men.
Hon.
Hon är inte bra.
Hon våran nya kulturminister.
Hon våran nya idrottsminister.
Kärringen!
Hur länge ska vi dras med henne.
Hur läng ska vi dras med en kulturminister.
Som inte kan svensk nutidskonst.
Hur läng ska vi dras med en idrottsminister.
Som inte ännu har nämnt ordet bandy?
Avgå Kliå
Hoppa i Nybroviken.
Gör oss en tjänst.
Avgå idag! ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar