07 oktober 2006

Underbart ...

Vilket underbart väder.
Det regnar i små vackra strömmar.
Underbart.
Nu slipper jag måla om huset!
Nu kan jag istället.
Med det goda samvetet i byxfickorna.
Ägna mig åt Hanssons fortsatta ranking.
Och mina bandyvänner.
Allt är förlåtet.
Allt är förlåtet.
Och detta av en anledning.
Endast en anledning är god nog.
Bengt Sonnerby.
Han har han Sonnerby på tredje plats.
Då är det lugnt.
Det visar på.
Att han Hansson kan bandy.
Att han Hansson förstår sig på bandy.
Att han Hansson har sett bandy.

Nu ser listan ut som följer ...

3. Bengt Sonnerby, Vetlanda BK
4. Stefan "Gallret" Karlsson, slog igenom i Vetlanda BK
5. Patrik Johansson, Vetlanda BK
6. Göran Rosendahl
7. Patrik Sandell, fick sitt genombrott och är numera ass.trän. i VBK
8. Andreas Eskhult
9. Andreas Bergwall, genombrottet i Vetlanda BK
10. Stefan Persson

Resten av listan är lätt att pricka in.
Mycket lätt.
Två platser kvar.
Pelle och Jonas :-)
Jag sätter mina potatisar på att ...
Pelle Lennartsson är på andra plats.
Änd the winner ...
Den bästa bandyspelaren genom tiderna.
Det finns bara en och det är ...
Jonas Claesson.
Grattis Vetlanda BK.
Grattis till att ha fostrat topp-tre!
Eller hur.
Ulf Hansson.
Eller hur???

4 kommentarer:

  1. Kan inte annat än hålla med dig om vädret! Underbart! :D
    Hoppas du får en riktigt mysig dag inomhus! :D

    SvaraRadera
  2. vhcfan:
    Tackar och detsamma.
    Egentligen är det ju en "katastrofens dag.
    Di gule missar en viktig träningsmatch mot Synvilla/Lidköping ...
    Men inomhus det ska jag hålla mig.
    Först ska jag följa "la Squadra Verdes kvalmatch via "Radio-Robert Lind" och sen landslagets kvalmatch via tevetre!

    SvaraRadera
  3. Han kanske är nykter idag!

    SvaraRadera
  4. forza VBK:
    Nykter?
    Hansson hahaha!

    SvaraRadera