01 oktober 2006

Änd dö ranking gås on änd on änd on ...

Förra veckans rankinginledning.

10. Stefan Persson
9. Andreas Bergvall
8. någon Eskhult!

Visade på att han Hansson.
Bandyoraklet från Kallhäll.
Stått de flesta matcherna bakom planket.
Druckit feldoserat bandykaffe

När han nu idag presenterar del 2.

7. Patrik Sandell
8. Göran Rosendahl
6. Patrik Johansson, Vetlanda BK

Då fattar alla.
Han har varit inmurade i zinkbetongen för länge.
Släpp ut honom.
Släpp ut honom.

För om jag bara mycket snabbt.
Kollar igenom mina historiska laguppställningsuppgifter.
Då ser jag klart.
Hur ska han få ihop det.
Det återstår fem platser.
Topplatserna.
De 5 bästa bandyspelarna genom tiderna!

Hur ska du då få plats med ...
Jonas Claesson
Pelle Lennartsson
Bengt Sonnerby
Leif Borr
Kenth Hultqvist
Sune "Snidarn" Karlsson.
Leif Jäderström
Hermansson d.y.
Kent Edlund
Jan "Bananen" Karlsson
Nils-Johan "Pular'n" Johansson
Mats "Betongen" Ekvall
Björn Göransson
"Malung" Johansson
Johnny "Antiken" Pettersson

Jag kan hålla på hur länge som helst.
Jag kan rabbla i all evighet.
Men det hjälper ju inte dig Hansson
Det snarare stjälper.
Men ranka på du.
Rida rida ranka ...
Vem är jag att dig klanka.
Och du kan ju simma lugnt.
Vetlandabäcken är ju inte så djup!

4 kommentarer:

  1. å du Göran:
    "Knatten" Dahlberg
    (spelande i Flugeby tror jag)
    Rune "klockarn"
    Lasse "Jack"
    Hans Öhling
    Owe "sportis"
    Håkan "sleta" Johansson
    Kalle "Bonnen" Alkeberg
    Stefan "Bullen" Andersson
    Sigge "G" Gustavsson
    Dennis "snidan" Svensson
    Piere Sunesson
    Hårt skjutande tung forward från
    Kvillfors. Med ordspråket.
    Hellre en hård utanför än en lös i mål.
    Dä va grabbar dä!
    Han Hansson han gör nog så gott han kan.
    Men jag säger som Emil.
    Du och jag Göran .......
    Vi vet.

    SvaraRadera
  2. Målisen Kalle Alkeberg han hade "labbar" han

    SvaraRadera
  3. konsthandlar'n:
    Uppradningen av bandyspelare som lätt och då menar jag mycket lätt tar sig in på listan över de 10 bästa genom tiderna kan göras hur lång som helst.
    Det fina i kråksången nu fick jag en hel drös av ny namn som hamnar i bandyns Name of Fame och/eller under "Klassiska bandyspelare"

    Pierres ordspråk snor jag direkt och kommer att lägga in i BAOB.
    Såna rara ärtor ...

    Så nån nytta har han iaf gjort han Hansson, men långt ifrån verkligheten dä ä man om man bor i Kallhäll.

    SvaraRadera
  4. broder:
    Kanske bandyhistoriens största.
    Har för mig att ryssarna trodde att han hade målvaktshandskarna på sig även när han hjälpte faren sin på potatisåkrarna :-)
    Men det hade han inte ...

    SvaraRadera