26 november 2006

Var det Robert Lind eller ...

Var det Robert Lind som skapade rättvisa?
Var det bara vinden som spökade?
VBK tappade alldeles nyss två givna poäng.
Vi leder med 5-1 i paus.
Vi åker sönder hemmalaget i första halvleken.
Vi har medvind på Vinterstadion.
Paus.
Korv och drecka ...

Örebro kommer ut i den andra ...
.. som ett helt annat lag.
Vetlanda kommer inte ut ...
Vetlanda står stilla.
Nu är det Örebro som åker skridskor!
Nu är Vinterstadion bara ett vindstadion.
Medvinden är borta.
Nu är det inte bara motvind.
Det är uppförsbacke också ...
1-5 blir 5-5.
Ett hörnmål i slutsekunderna.
Att vinden spelade spelarna ett spratt det är helt klart.
Men.

Jag tror att Robert Lind hade ett bandyfinger med i spelet.
I alla fall i slutsekunderna.
Vi har haft flyt i slutet av andra matcher.
Nu ville Robert Lind fixa en återställare.
En tankeställare
Han ville fixa till lite rättvisa!
Så är det bara.
Det kan väl inte vara som så.
Att vi trodde det var klart.
Efter 5-1 i paus ...
Att vi åkte omkring på en skridsko?
Att vi inte tog av skridskoskydden?
Vill inte tro det.
Vill tro på Robert.

Matchlogg från svenska bandyförbundet

6 kommentarer:

  1. Den där är inte att lita på. Tacka vet jag Martin Klasch! När ska du fatta! ;-)

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Martin Klasch?
    Vad vet han om bandy?
    Gillar han bandy.
    Bryr han sig om bandyresultat!
    Jag trodde han satt på en soffa ute i Bromma med en BÄGG vid sin sida!

    SvaraRadera
  3. Gör nu inte om det gamla misstaget att blanda ihop personer. Exakt var han Martin Klasch befinner sig kan jag inte svara på. Han är som Röda Nejlikan - "damned illusive". Men man kan också hävda att han finns överallt. Intresserad av bandy? Det vete fåglarna, men ser han en möjlighet att tjäna en slant är han intresserad... Finns det några pengar i den där bandyportföljen?

    mvh
    Han med bäggen i Bromma

    SvaraRadera
  4. p-e:
    I ditt fall är det svårt att inte blanda ihop alla personer, med alla dina alias runt om på internettet!

    Det är precis som hon sjunger hon Alias Sajjoonmaa, vem är du levande charader.

    Men det ska bli kul att se vem av er som vågar dyka upp vid Koppartälten :-)

    Pengar i bandyportföljen?
    Minnesbilder dyker upp.
    Om någon syltburk?
    Är det verkligen inte du som är Lars-Åke???
    BP vann kvalet!
    Nu börjar jag förstå!!

    SvaraRadera
  5. Aha! Pusselbitarna faller på plats, alltså MrJ? Ser du mönstret, anar du konspirationen? Känner du marken gunga, isen smälta och väggarna rämna? Ser du verkligen bandybollen?

    SvaraRadera
  6. HJÄLP jag ÄR blind!
    HJÄLP någon!!
    Jag ser inte bollen.
    Jag ser inte bäggen.
    Jag ser tamefan ingenting.
    Men förstår det gör jag.
    Varför står du?
    Sätt dig!

    SvaraRadera