08 januari 2007

Maskan som skakar bandysverige!

PG såg det.
Han inte bara såg det.
Han kände det.
Kände det i klubban.
Han var övertygad.
Det var MÅL.

Jag såg det.
Men inte domaren.

Till domarens försvar.
Jag såg det först på reprisen.
Först skrek jag ... RIBBAN.
Trodde det var en träff i ribban.
Efter reprisen i slow motion.
När jag förstått.
Det var ju mål.
Hålet i målnätet var bevis nog.
Skrek jag j-a RIBBA.
Då riktat till domaren :-)

Jag kan ju skylla på Murphy.
Det kan inte domaren ...
Omspel eller inte omspel ...

gåsen - Bio
presenterar
Visst var det mål


5 kommentarer:

  1. Som han sa "Gustafsson". Vilken dj...a smäll!!!

    SvaraRadera
  2. border:
    eller som han Törnqvist sjöng ..
    "aj där gick det en maska,
    men gråt inte mer,
    det går säkert fler,
    innan sola gått ner ..."

    Men en j-a smäll det var det :-)

    SvaraRadera
  3. Var var bollen??! Det fläktade till i maskorna men... Hur mycket bandykaffe måste jag dricka för att få se den??

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Bollen?
    Vilken j-a boll??
    Det finns ingen boll!
    Det är ju det som är grejen med bandy.
    Vill du se en boll, åk till Bollebygd.
    På bandy dricker vi bara våra goda brygd

    SvaraRadera