02 januari 2007

Som jag har garvat

Och då menar jag inte "ledur"!
Nej, nej, nej ...
Jag har inte garvat läder!
Jag menar asgarvat!
Jag har suttit på krogen och garvat.
Har suttit med kupad hand.
Jag har kupat min hand!!
Till toner av alla de stora!!
Toner från "Äntligen tisdag".
Och så j-a bra!
Helt vansinnigt!
Och hela tiden ...
I handen.
En stor mörk öl.
Asså gå dit å lyssna på det.
Inte till krogen.
Nej till P3-sajten.
Och lyssna på det i efterhand.
Man kan det.
Jag har kollat.
Äntligen tisdag.
Tisdagen den 2 januari.
Lyssna på galenskaperna!!
New Kids on the Blockflöjt.
Håkan Hellström ...
Mannheimer som står och piskar.
F'låt nu garvar jag igen ...
Bara jag tänker på det.
Och du!
Du är värd det.
Du är också värd ett garv.
Du behöver också ett garv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar