18 juni 2008

Dagens DazzÅza-Nisseålågi

Från 1952.
"Åsa-Nisse på nya äventyr"
Inspelat i trakterna kring Vetlanda.
Garanterat.
Eller vad säger du Nordqvist :)??
Hade ni vedtravar i Täby :)))
Inte en chans.
Det känns ända ut i tånaglarna.
Detta är så Vetlandaitiskt det kan bli.

Fleur??
Invändningar??
Dan the Flugebyman!!
Överens??
Konsthandlarn??
Broder??
Heindorff??
Hansson??
Hedberg??
Syndarn??
Palmberg d.ä.??
Palmberg d.y., koncentrera dig på fotbollen du!!

Vetlanda - Ja visst!
Men var??

gåsen bio
visar
Åsa-Nisses dass



Andra bloggar om: , , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Vetlanda givetvis!

    SvaraRadera
  2. Men visst antingen Skirö eller Simnatorp!!

    SvaraRadera
  3. Från 1951.??? Då gjordes ingen Nessefilm!! 1952 ska det vara.
    "Åsa-Nisse på nya äventyr"
    Inspelat i trakterna kring Vetlanda. Nej i skogsgläntan vid Stralsundstorp i Ellagård/Täby
    Garanterat.
    Detta är så Vetlandaitiskt det kan bli. Nej detta är så Täbyitiskt.

    SvaraRadera
  4. Årtalet är rätt, eller fel eller hur menar jag.
    Du har rätt, ska vara 52 vilket jag ändrat, skyller på tryckfelsnisse, en kompis till Åsa-Nisse.
    Men nästa??
    Stralsundstorp, Ellagård/Täby??
    Skogsglänta??
    I Täby??
    Täbyitiskt??
    The konspiration gås on:)

    SvaraRadera
  5. Jepp, Täby!

    Hagby Gård är Knohult centrum, affärerna låg längs vägen ut mot kyrkbyn.

    Täby, helt klart!

    SvaraRadera
  6. Dessutom låg ju filmstudion i Täby, närmare bestämt i Skarpäng där jag bor.

    Svensk Talfilm hette den, och den var från början en gammal dansbana innan den byggdes om till studio.

    Kolla in Anders Nordqvists bok om Åsa-Nisse, den heter:

    Åsa-Nisse. Var ligger Knohult?

    .

    SvaraRadera
  7. anonymus scribentus:
    Jag har gett upp.
    Jag har gett upp.
    Täby vann :)))
    Jag vet.
    Jag vet!!
    Men jag är inte bitter???

    SvaraRadera