14 juni 2008

Dagens Gåsålågi

Sommarlovet inleddes som traditionen bjuder med pizza och pilsner på syltan samtidigt som Holland slår Frankrike med 4-1 i fotbolls-EM. Så har jag inlett mina sommarlov så länge jag kan minnas och man är ju ingen rökare, så minnet är det inget fel på!!

Efter en kväll på en sunkig krog väntar idag också enligt traditionen en upplyftande lång promenad med många korsningar av vägbanor och döm om min förvåning när det visar sig att den stora scannerskan scannar in just en fransk sådan händelse??!! Dessutom på franska!!?? Ska jag ta detta som ett omen och i så fall för vad?? (Tack till tipsaren).




Om man då med hjälp av Googles formidabla översättningsförmåga leker lite med ord och "går" från franska till spanska via svenska och ryska ...

Trois oies traversent la route = Tre gäss korsa vägen = Три гусей перекрестных дорог = Tres gansos encrucijada = Tre gäss vägskäl

.. så får man direkt Lagerbäcks dielmma inför kvällens match mot Spanien!!??
oi!!!

Sa jag det?
Sa jag oir??
Sa jag inte det :/
Pissoir
Hrmf!!


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar