05 juni 2009

Dagens Gåsåslågi




tack till gåsajagare martin lindeman

***

6 kommentarer:

  1. Varsågod. Den är tagen i Pelle Svanslös-kvarteren i Uppsala så det kanske ska föreställa Pelle Holgersson...

    SvaraRadera
  2. Jag funderade faktiskt över var det kunde vara, men Uppsala, inte den blekaste!!

    SvaraRadera
  3. Nä, alla har ju inte legat och latat sig vid Uppsala ;) somliga har dock gång på gång farit dit för ett fruktlöst bollspanande. Staden är dock även värd en utflykt (nu när det blir sommarledigt för somliga) en vacker sommardag!

    SvaraRadera
  4. Jag har varit där ett antal gånger, jag har besökt den svanslöses museum, jag har vandrat i Slotts banor, jag har åkt Lenna-katten ...
    Men aldrig hava jag sett denna gås :)!!

    SvaraRadera
  5. ...och nu hava han nog flugit sin kos. Nu när man utökar jakten på gäss (/hörde just på radion)... men det vete katten som styr.

    SvaraRadera
  6. .. flugit har sin kos och den röda rosen är borta!

    Utöka jakten??
    Utöka jakten??
    F*n man känner sig tillräckligt jagad som det är.

    Vete katten hä grejer hä mä!

    SvaraRadera