29 juli 2009

Dagens Övergivna

Det råder ju rena rama mackhysterin för tillfället!!
Farbror Sid har ju dragit igång ...
Han Lindesbergsprixxen är ju självklart direkt med.
Fler lär ...??
Vad är det för fel på mänskligheten?
Varför denna hysteri??
Vad är det för fel på skithus.
Vore det inte bättre att alla samsades om att spotta skithus.
Nödvändiga byggnader :)
Eller järnvägsstumpar??

Men okej.
Även jag min Gulfus.
Även jag har haft mina mackperioder.
Och har!!
Hade en utställningstanke ...
Sprack.
Kan kanske tas upp igen??
Mack??!!
Har ju haft med en och annan ...
Och ska sanningen fram.
Och det ska den ju.
Jag har plats i mitt hjärta för små gamla stationer.
Jag har plats för en och annan "sittande hund" :).

Nåväl tillbaka till "Dagens Övergivna".
Ett mycket gammalt span.
Finntorpsvägen i Finntorp, Nacka.
Finntorpsvägen 6.
Måste var en typ 12-13 år gammalt fynd ...
Det var på den tiden "Lugnets industriområde" fanns kvar.
På den gamla goda :)

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Upptäcker till min stora förvåning att den verkar ...

Finntorpsmacken

Finntorpsmacken

Sa jag K-märkt?
Minns ni dom.
Bengtsson und Willis.
Jag mötte en gång han Willis.
Eller om det var Bengtsson :)
Han.
K-spanaren av rang, hade inte en susning om denna mack.
Inte en susning om detta mitt span ...
Så övergiven var den :)
Såå svårt var det att finna Finntorp!!

Frågan är vilket märke?
Murco, Esso ...
Hrmf!!

Nej nu är det nog snackat.
Nu mailar jag över bilderna till "experterna" ...

***

4 kommentarer:

  1. Ett mycket bra exempel på en övergiven mack.
    Ring länsantikvarien eller nåt, står den kvar behöver den tas om hand. Kan man kanske adoptera?

    För övrigt anser jag att det ena inte utesluter det andra. Spotta skithus mellan mackarna må vara svårt men ingen omöjlighet. Jag snubblade över ett par i dass under en mackspaning ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag ska ta mig en tur tillbaka till Finntorp efter en kort tur till Gotland, sen får vi se vad man kan göra??

    Som du ser om du läser det finstilta i nästa inlägg så är vi helt överens ... hahahahahaha.
    Men ibland måste man för att få litta knorr på't, sa grisen!

    Dina fyra var ju underbara, står där som vaktkurer, man frågar sig var ligger slottet :)!!

    SvaraRadera
  3. I de bäste exemplaren av gamla mackar kan ett skithus vara nära.

    SvaraRadera
  4. I de bästa av fallen är förfallet nära :)!!
    Jag har några fler , "mackar"som har nått förfallets bästa stadie!
    Återkommer ...

    SvaraRadera