13 juli 2009

Dagens Lokala

Har hittat en underbar lokaltidningsföljare ...
Om lokala besvikelser och besvikna lokalbor.
Om fula bilar som inte passar in.
Om bussar som inte stannar!!
Men.
På Gotland är det tvärtom.
Där surar man inte.
Där står glädjen högt i taket.
I alla fall i Västergarn.
I alla fall i den gamla Esso-macken ...
Mest glad var Barbro Nilsson.
Hon fick den stora äran ...


"- Jag är chockad. Tänk att jag fick inviga det här. Det är verkligen jätteroligt. Och ännu roligare är ju att den gamla macken har kommit till användning igen."

Det tråkiga med den här historien.
Esso-macken .. inte en bild??!
Nu får vi hoppas att han "prixxen" får torsk i Västergarn :)!!

Den ryska mp3-sajten ...




Uppdaterat 12:47.
När vi ändå är inne på det lokala.
När vi ändå har tidningen uppslagen.
Bringes lada!
Ni minns va.
Minnen, lump, Paris och lite remixer!
Nu även i Gotlands Tidning.

***

6 kommentarer:

  1. Hej ..jamen det var ju synd att det inte fanns en bild på den anrika ESSO macken man minns de jag lovar min far tankade ALLTID Esso skratt,,, så mycket som försvunnit om man börjar tänka efter fast bäst låta bli tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag minns ingen släkting som tankade på Esso, i vår släkt stod kampen mellan Gulf, Shell och Caltex!!
    Det märkliga med förr i tiden var ju att det var så stor skillnad mellan bensinen på de olika mackarna :)??? Farsans bil gick endast på Gulf, vi kunde åka många mil bara för att hitta en Gulf-mack!! :)))
    Minns en gång när vi var tvungna att tanka ett annat märke och då hörde han hur illa det gick åt motorn :))!!

    SvaraRadera
  3. Enligt min erfarenhet var det länge sedan Boomp3 funkade, tyvärr. Dom har väl blivit hotade om stämning eller så... :(

    SvaraRadera
  4. Ja det är ett tag sedan, tänk allt fint man jobbat fram och skickat upp i den ryska rymden!!
    Ruskigtalainen!

    SvaraRadera
  5. Impomnerar allt vad gsssen säger, även orskar och ronnigar. Tur att ommmaren är med eder..... ur ånga angent ycktniar r illåtett para nergi

    SvaraRadera
  6. annanyman:
    Gässen imponerar alltid, trots alla tävlingar och frågor!!

    SvaraRadera