19 januari 2010

Dagens Blackeberg

Ser i bladet att nu har även han Epstein fått upp neonerna!
Jag var ju där i somras.
Men det jag inte visste då, men som Lasse tipsade om idag ...
Bloggen ...
Bloggen om Blackeberg.
Mycket matnyttigt och kul där.
Stig Källströms bilder är rena rama tidsresan.

Lyktgubben.
Kanske någon kan se vad det är för bil??

foto Stig Källström, 1961

En vinterbild från idrottsplatsen nere vid Bergslagsvägen.
Hörde jag någon?
Hörde jag bandy??

foto Stig Källström, 1963

***

12 kommentarer:

  1. En Buick? :-)

    SvaraRadera
  2. Hmm så kul att se hans bilder tack för tipset Bilen ja formen är lite Borgvard Isabella minns att det fanns en de lux modell av den med men är osäker på om det är en sådan tror inte det men tja,,

    SvaraRadera
  3. vilden:
    Jag håller med dig?
    Jag tror det är en Buick Super 1951!!
    Där satt den :)))

    ff:
    Bilderna är jättefina!!
    Men jag tror du har fel när det gäler bilen???

    SvaraRadera
  4. Från säker källare meddelas härmed:
    Buick 1952
    Series 50
    Model 52
    Four-door Riviera

    Var det nåt mer?

    SvaraRadera
  5. bb:
    Inget mer, helt klart uttömmande ...
    Men då var jag ganska nära eller :)??

    SvaraRadera
  6. Ganska. Men det ser du väl på sidolisten att det inte är en -51:a.

    SvaraRadera
  7. Vad f*n?! Inte en vampyrstackare så långt ögat når!

    SvaraRadera
  8. bb:
    Det var ju det jag inte gjorde :)!

    pef:
    Vampyrstackare???

    SvaraRadera
  9. Jamen det är ju där de bor ju. För att citera riddare Antonius Block: "Jag har hört det i visorna och sett det på målningarna" ...och läst det i boken och sett det på filmen.

    SvaraRadera
  10. Oh fan och där satte man sig och tog en iskall på den lokala.
    Huvva, huvva :)

    SvaraRadera
  11. pef:
    Precis så känns det.
    Ryser när jag tänker på det.
    Först satt jag där ensam, och så på bara några minuter var verandan nästan full ..
    kände draget, och hade jag då beställt in en till ..
    Blodet droppar, blodet droppar ...

    SvaraRadera