14 januari 2010

Dagens Dazzålågi


"Ja, jag minns mitt liv innan vattenclosettens och jordbruksnedläggelsens tid, rikt på öden och mänsklig värme, där jag gjorde mitt i de mänskliga behovens tjänst, en gång när människorna drack svalka ur skymningens skopa i de milda kvällarnas gammeldom."
Ur Uppslagsbok för rådvilla av Sandro Key-Åberg


Sa jag grågrön?
Bakgårdsdassen på Söder.
Så sa han han Lindroth.
Grågröna var dom, sa han.
Och då.
Då är det tamefan bara att måla modellen grågrön!
För var dom grågröna då var dom grågröna.
Men än återstår lite jobb innan det är dags för den grågröna färgen ...

***

4 kommentarer:

  1. Skitbra blir det hörru! Grågrön, fattar precis vilken färg det är. Gammal vedbänk liksom.
    "...i de milda kvällarnas gammeldom", så fint! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att mina färgburkar fattar det också!
    Sandro kunde han ...

    SvaraRadera
  3. Säg åt dina färgburkar att det handlar om nån sorts oliv-grön-blå-grå. Det fattar dom.

    SvaraRadera
  4. .. oliv-grön-blå-grå .. då är vi med :)!

    SvaraRadera