27 januari 2010

Dagens Metropol

Vi snackade Metropol.
Vi snackade den sunkiga i Sumpan.
Men nu.
Nu snackar vi den klassiska.
Restaurang Metropol.
Med adress Odengatan 52 (hörnet Sveavägen).
Nu snackar vi restaurang.
Restaurang så lång från sylta man kan komma.

Och vilken bild sen ...
Ingmar Gram (1908-1986) han kunde han ...
Men det var nog lättare förr.
Lättare att ta bra bilder.
Det blir Clolättare med sådana skyltar.
Det blir mer lysande med sådan neoner.
Det blir lättare med sådana bilar ...
Året var 1964 och ...
.. närmare en Chokladhall kommer nog aldrig Stockholm :)

***

5 kommentarer:

  1. Jag vill minnas att man använde lokalen vid inspelningen av filmen 1939 och den bör väl spelats in tidigast ...1987 nånting. Därefter måste HRC startat rätt omgående. Svårt att googla upp korrekt info tyvärr. Hade varit skoj med lite interiörbilder också. En kompis till mig började jobba på HRC; det måste varit kort efter starten. Han berättade om en gammal man som kom varje dag och som jag minns det beställde en visky och en öl (jag tror han åt också) och det var den gamle kriminalreportern Börje Heed. Troligen földe han med inventarierna från den gamla tiden.

    SvaraRadera
  2. Gäzz det stämmer för jag minns att lokalen var tom 1986, för det var då en god vän berättade om den klassiska.

    Att han åt, han Heed!
    Han var så illa tvungen!!
    På den tiden var man ju tvungen att äta nåt för att få in sprit!!

    Jaga bilder du!!

    SvaraRadera
  3. Vilken bild! Man hör hur det låter, känner hur det luktar.
    Klar det var lättare att ta bra bilder förr. Motiven var helt enkelt bättre.

    SvaraRadera
  4. Jag skall jämföra imorgon då jag skall till chokladhallen...

    SvaraRadera
  5. bb:
    Ett som är säkert är att krogen var bättre förr.

    broder:
    Ta en bild så får vi se, inte på LHC, utan på hallen :)

    SvaraRadera