08 februari 2010

Dagens Istappar

Han Epstein ville kriminalisera.
"Jag kan inte förstå de oansvariga fastighetsägare som inte låter varna för farlig is och snö på taken till dess de undanröjt själva faran. Kriminalisera dem!"

Helt rätt!
Vi har också gårdstappar.
Kriminalisera fastighetsägarna, säger jag!
Men ...
Frågetecken, frågetecken, frågetecken ...
Jag är ju fastighetsägare.
Jag är ju delägare???


Gårdstappar måste räknas som undantag.
Gårdstappar måste räknas som typ husdjur ...
Eller???

***

4 kommentarer:

  1. Är du helt istappad! Om husdjuren ställer till det är du som ägare ansvarig. Så upp och knacka ner farligheterna! Eller dela ut hjälmar.

    SvaraRadera
  2. Så du menar att om jag har en hund, marsvin eller katt och så kastar jag ut det och det hamnar i huvudet på någon att jag då är ansvarig??

    SvaraRadera
  3. Gör du så är du ovanligt dum i huvet, OCH ansvarig. Vem skulle annars vara det?

    SvaraRadera
  4. Jävlar ... nu ringer det på dörren, fort måste gömma undan kopplet och kattlådan .. var f*n ställde jag marsvinsburen .. ja ja jag kommer ...

    SvaraRadera