03 februari 2010

Dagens Kafka


Förvandlingen

***

7 kommentarer:

  1. Gregor Samsa förvandlas till en skalbagge. Ryggen hård som pansar. Förvandlas till ett nystan, då?! Vore nå't kanske. Rund, go' och en som håller färgen i alla väder. Vad är det som har hänt med mig?? Plötsligt rullar jag runt på en arena någonstans i bandytokiga Sverige.

    SvaraRadera
  2. Vilket scenario, vilken vändning!!
    Skicka in manuset!!!

    SvaraRadera
  3. Inga fler trasiga gamla böcker som ska lagas! Jag har fritid nu va´!

    Ohyra? behöver jag inte betala hyra för att vara här och breda ut mig? Är det SANT?

    SvaraRadera
  4. Den här får absolut inte lagas, jag vill ha förfallet kvar!!

    Nej du får dispens en vecka till men sedan får du betala skälig ohyra, passar det inte får hyra av dig!!

    SvaraRadera
  5. OK, jag hyr av mig om det blir oskäligt. Hyrra! Hyrra! Hyrra!

    SvaraRadera
  6. Olägenhet med outhyrd lägenhet är ohyran. Jag får se. Skall städa ur först.

    SvaraRadera
  7. Harrejävlar ibland får dom till det :)))

    SvaraRadera