21 mars 2010

Dagens Nystan

Men hallå!!
Detta är ju inga riktiga nystan??
Ja men självklart.
En bandyfinal utan det trefaldiga är ju ingen riktig bandyfinal!!
Men trots det ...

Årets höjdpunkt ...
Bandyfinalen på Studenternas.
Kunde ju varit ännu höjdare?
Kunde ju varit ännu gulare!
Skulle varit ännu gulare ...
Men ibland går inget som man tippar.
Vem tippade Hammarby mot Bollnäs??

Men det bästa av allt.
Den bästa av alla finaler ...
Förmatchen ...
Finalen i ICA:s miniallsvenska för årskurs 5 ...
Tomaslundsskolan från metropolen möter en Motalaskola!!
Huvva, huvva!!
Nu snackar vi bandy.
Nu snackar vi final ...
Klockan 13:00 börjar den.
Seniorerna skrinnar in typ kl. 15:45 ...

Sa jag det?
Sa jag att jag hoppas på Tomaslundsskolan.
Och att jag vet att Hammarby vinner ...

***

2 kommentarer:

  1. Hade tänkt att inte tippa, men bara för att visa var bandyskåpet ska stå så slår jag till med 6-3.

    Grattis till utskåpningen igår :))

    SvaraRadera