24 mars 2010

Dagens Kung

Läser i bladet ...
Kung Sune är tillbaka i Sverige.

Efter några år i Snortugs tassemarker ...
.. är det klart att han nu blir ny tränare i Vita Hästen ...

Ni minns va?
Året var 1995.
Det var SM-final mellan Brynäs och HV71.
Femte och avgörande i Gavlerinken gick till "Sudden" ...




Snacka om uppladdningsmusik!!
Snacka om uppladdningsmusik ...

Uppladdning och inför ...
Fjärde kvartsfinalen.
HV71 mot Tant Berglunds Timrå i Kinnarps Arena.
HVi leder med 2-1 i matcher.
F'låt ska vara 3-1 ... :)
För inte f*n kan vi få stryk på hemmaisen??
Inte ...
Inte när vi nu fått reda på att HVi kan bättre!!
Inte med kvällens förutsättningar!!
Inte med kvällens inställningar!!
Ikväll vinner vi med 4-2 ...
HVuvva, HVuvva!!!

Övriga ...
Linköping vinner hemma mot Indianarna.
Skellefteå vinner hemma mot Kaffeblasket.
Brynäs vinner på Hovet mot Kostigen ...

Sa jag Kanal 9??
Kanal 9 sänder från slutspelet.
Ikväll visas matchen på Hovet ...
Sen byter kanalen namn till "Knall 9" :)

Nu kör vi.
Jag är laddad och klar!!!
NU KÖR HVi!!!

Uppdatering 06:55
Hovet verkar ha totalkoll!!
Och jag menar då inte hockeyarenan!!
Jag menar det kungliga ...
Hann knappt sätta mig i halsen förrän mailet kom.
Hovets pressekreterare skriver ...
"Det finns bara en kung och det är Karl XVI Gustav och han kräver att du tar bort detta inlägg omedelbart. Vi skickar med en bild på Sveriges ende Kung, vänligen publicera den istället. Kungen är just nu på säljresa i Brasilien och kan inte personligen ta tag i det här "påhopet", men han låter hälsa att om du inte, kommer åtgärder att vidtagas."
(Än så länge) Vänligen Hovet



Uppdaterat 07:21
Det finns bara en Kung Sune och det är Kung Sune. Kung Sune som valdes till Kung, är den förre verkmästaren vid AB Plastsaker och son, Sune Johansson, och hans valspråk är "Går det, så går det".
Ovänligen ta bort det här j*vla dravlet omedelbart! Du kanske tror att Mosebacke Monarki har gått i graven bara för att våra TV-sändningar har upphört, men då tar du fel, då tar oerhört mycket fel. Mosebacke Monarki lever och frodas och Kung Sune som just nu är på säljresa på Teneriffe låter hälsa att han tog mycket illa vid sig, när han satt i baren på hotellet och läste att denne s.k. hockeytränare tagit hans namn och titel.
Mosebacke Monarki via lektor Hektor Sector



***

8 kommentarer:

  1. Direkt i chokladhallen och det blir nog tufft. Tjeckerna verkar gå i stå lika förra året. Slutspelsnerver eller....

    SvaraRadera
  2. Nja jag tror att hemmaplan avgör och att ni vinner ganska lätt ..

    SvaraRadera
  3. Lindboms segerskott en projektil som saknar motstycke i hockeyhistorien! Året 1995 glömmer jag aldrig:)

    SvaraRadera
  4. Helt överens, från en åttonde plats till SM-guld.
    Hittills enda laget som svarat för den bedriften .. det glömmer vi aldrig!
    Vi får hoppas på en repris 2010 :)))

    SvaraRadera
  5. Enligt mitt sätt å se på alltings jämrighet finns bara EN kung. Han Keno. Möjligen han i baren också...

    SvaraRadera
  6. Kung Keno??
    Men har väl slutat??
    Han behöver ju inte sitt apachenage!!

    SvaraRadera
  7. Har Kenokungen slutat? Hur ska jag då kunna vinne kovan så jag slipper jobbe?

    SvaraRadera