23 mars 2010

Dagens Sportsnackare


Jag såg den inte.
Jag såg inte den matchen och gladaste är nog inte räven!

Men han Sportsnackaren han såg den.
Han såg samma match som han Karlsson ...
"En av de sämsta perioderna jag någonsin sett förstörde kvällen för HV71 när man i första perioden stod för ett passivt, lojt och uselt spel som bestraffades med tre stycken powerplaymål från Timrå och där HV71 uppträdde som ett gammalt franskt veteranlag från Montpellier eller liknande.

Första perioden är bland det sämsta och mest pinsamma jag sett HV71 den här säsongen, kanske är det extra irriterande att det är en slutspelsmatch man presterar så här dåligt, för man verkar inte alls vara i Timrå ens, kanske utanför Ödeshög eller någonstans med bussen. Tre mål i boxplay igen och det är bara att skratta åt eländet, i fem mot fem är det okej, men när det är special teams så är det pinsamt dåligt. Koncentration, skridskoåkning, vilja, hjärta, inställning, ja allt saknas i första perioden och man bjuder TIK på tre mål. Timrå bra? Ett lag som bara gör sina mål i powerplay? Nej det här är långt ifrån en underhållande period och ska man uppskatta den ska man väl vara TIK-supporter för kvaliteten är pinsam och det är tyvärr HV71 som står för det mesta av eländet. Tedenbys formation glimtar till i fem mot fem men övriga syns inte och försvarsspelet är så jävla uselt så jag tappar alla ord."

Innan matchen snackade han Karlsson om tålamod!
Kändes som en bra bortamatchtaktik.
Men inte hade jag en aning om att han menade att det var vi?
Inte hade jag en aning om det?
Att det var vi soffliggare som skulle ha tålamod!!
Efter matchen snackade han om stolthet inför klubbmärket!
Nu snackar vi Karlsson.
Nu snackar vi.
Sa du stolthet??
Nu vill jag se lite stolthet imorgon.
STOLTHET.
Ta nu för fan av er skridskoskydden.
Och när dom väl är av.
Åk lite skridskor.
Visa inställning!
Visa ...

Jag såg Frölunda vinna över Linköping.
En rättvis men lite turlig seger.
Båda målen i slutsekunderna av perioderna!
Linköping hade 1-0 med sekunder kvar av den tredje.
Christian Englund i målet storspelade.
Ingen saknade avstängde Norrena.
I sudden var det jämnt.
Men Frölunda avgör med sekunder kvar av första suddenperioden!!

Djurgården körde över Brynäs.
Helt otippat om man säger så.

Färjestad?
Liket lever!!
Frågan är om domaren gör det :)

Fotbollsallsvenskan rullade vidare.
Blåvitt fick som vanligt stryk av Häcken??
Ellos körde fullständigt över Halmstad!
Åtvidaberg förlorade hemma mot Gefle.

Vi bryter ihop och kommer igen :)!!
Och visst är det skönt att solen alltid går upp i Öster ...

***

2 kommentarer:

  1. "Vi" kommer nog båda vidare vad det lider, ska du se, om man säger så ... Det är mitt tips. Men jag är ju ingen expert förstås...

    SvaraRadera
  2. Vi gör nog det vi har ju nu två hemmamatcher på raken!!
    Och jag är ju expert!!
    Någon klok trodde att HV71 lagt sig för att få dessa två hemmamatcherna, mer klirr i kassan??

    SvaraRadera