06 januari 2011

Dagens Summering

Dags att summera en underbar loppis- och sportdag ...
En dag som vi börjar från slutet.
Vetlanda BK det unga talangfulla bandylaget vinner över Vänersborg.
Vinner med 6-4 efter mycket möda och stort besvär.
Vilket jag inte tänkte mig ...
Vi ledde med 4-1 i paus.
Och när PG stänker in 5-1 kändes det som en stenkross!
Men vad händer sen.
Märkliga saker händer sen.
Vänersborg reducerar till 4-5.
Nu återstår det 20 minuter och det känns tungt!
Men till slut gör "Löken" 6-4 på övertid.
Puuuuuust och GÄZZZ.
En oerhört viktig seger!
Viktigt och skönt att di tunga gubbarna är PG.
Löfstedt, Einarsson och PG!!
Men var är Knutson??

HV71 slår Södertälje.
Radiosporten beskrev matchen ...

"Gillar du att kolla på när målarfärg torkar?
Då skulle du varit här idag".

Men även en trist föreställning är kul att vinna :)
Vi är obesegrade 2011 ...
Vi är fortfarande i serieledning.
Oavsett kulör, oavsett vilken typ av målarfärg ...

Så till Nationalgalleriet.
Vilken succé det blev.
Många som kom.
Många grejer.
Många oerhört fina grejer.
Vi har ett brett stöd bland våra vänner.
Tack för det!!




Till sist bilder från Tore Anderssons snöiga Stockholm ...

Taklagsfest

Reklamtavla

Köpmangatan

Stortorget

Sa jag det?
Sa jag bandy?
Gjorde jag det lovar jag att aldrig nämna Nässjö!
Jo förresten .. GAIS Bandy- Nässjö IF 14-0 .. MOAHAHAHA!!

***

11 kommentarer:

  1. Jag dööööööör, KANNAN!!! Köpte du den inte och skickar hit den omgående vet jag inte VAD jag gör!

    SvaraRadera
  2. Är staffliet till salu? Hur mycket? Behöver!

    SvaraRadera
  3. Allt är till salu!
    Vet inga priser ...

    SvaraRadera
  4. Då så. Så länge den inte är signerad så kanske det blir affär. :)

    SvaraRadera
  5. Har du sett bandygubben? Tänkte han kunde vara i din smak.

    SvaraRadera
  6. Men bowla kan dom i Nässjö och säkert mycket mer. Glen`s son är ett fenome´n.

    SvaraRadera
  7. pef:
    Ja jag har sett den och den är underbar, jag såg jubileumsspegeln och tänkte att det introt skulle jag vilja ha, planerade att vara med och spela in när det repriserades, men ack och tack :)

    kf:
    Bowla??
    Är det en kusin till curling??

    SvaraRadera
  8. Sportpegeln 50 år på svt plaj...

    SvaraRadera
  9. Gäzz men dår gär det inte att ladda hem filmerna???

    SvaraRadera
  10. En riktig skitmatch, men pausölen var god och slutresultatet godkänt.

    En liten Gif-gåva nedan:

    http://27.media.tumblr.com/tumblr_lemv65eZXs1qze93ao1_250.gif

    SvaraRadera
  11. Och det är alltid resultatet som räknas .. och ölen förstås!!

    Nästan så att doftar .. giffen alltså :)

    SvaraRadera