04 februari 2012

Dagens Respekt

Kinnarps Arena klockan 16:00 ...
Vi har stor respekt för HV71, skriver Lakers.
"Rätt respekt" ...
Dags för det femte och säsongens sista (?) derbyt mot Växjö.
Och ska sanningen fram och det ska den.
Växjö har vunnit 3 av fyra matcher mot HV71
Växjö har tagit 7 av 12 poäng.
Fem av sex i Kinnarps ...
Vi snackar alltså ömsesidig rätt respekt ...


"HV71 är seriens tredje sämsta hemmalag"
Huvva, huvva ...

Men ...
Vi snackar inte bara om ömsesidig ...
Vi snackar ännu mer om revansch ...
Idag måste vi visa var lillebror ska stå ...
Lillebror ska stå i hörnorna ...
Punkt slut!

En sak är säker.
Tre av HV71:s spelare läser goosevisonen.
Krog, Luoma och Joenssu
För inför matchen mot Kostigen ...
Ni minns va.
Just det.
Jag krävde nästan att just dessa herrar måste höja sig ...
Och vad hände?
Dom lyfte ...
Krog, Joenssu och Kristiansen var inblandade i det mesta som hände.
Luoma .. åter en klippa och strateg!
Punkt slut.


Läser att Daniel Larsson får fortsatt förtroende.
Självklart.
Är man uppe på formtoppen så är man och då ska man stå kvar!
Tveksamt med start för feberdrabbade Almqvist.
Piros borta .. åter efter landslagsuppehållet ...

Apropå landslagsuppehåll ...
Bandy-VM idag ...
Två semifinaler.
07.30, TV10: Ryssland-Finland (slut 6-4)
10.30, TV10: Sverige-Kazakstan
Kan inte tänka mig annat än ...
Visst vi ska ha respekt men ...

Apropå tänka mig annat ...
Skulle bli förvånad om HV71 inte vinner idag ...
Hur vi gör det skiter jag i ...

Till sist.
Under rubriken:
Vem sa vad!
– Jag tycker faktiskt att HV såg tröga ut i sitt spel ...
– HV71 har inte riktigt den där speeden i laget faktiskt ...
Jag tycker Ledin ser trögare ut, Lundh ser trögare ut,
det ser inte så där rappt ut som jag hade förväntat mig ...
Vem sa detta??
Svaret är ...

Full omgång idag ...
Alla strecklag möter topplag.
Förutom Modo och AIK som mötas i den räviga arenan ...

Kostigen-Brynäs.
Kuleå-Linköping.
HV71-Växjö.
Kaffeflickorna-Skellefteå.
Modo-AIK.
Frölunda-Timrå.

Min hundring lägger jag på:
HV71, Brynäs, Linköping, Färjestad, Modo, Frölunda ...

***

2 kommentarer:

  1. Synd att man inte bryr sig hahaha

    SvaraRadera
  2. För synd ska syndaren vakna, men du får väl ändra dig, du får göra en Bode .. ta dig in bakifrån ...

    SvaraRadera